Kitchen pleasures and disasters

czyli Paula gotuje

sałatka z kaszy gryczanej

3 komentarzy

Ta sałatka powstała z potrzeby chwili. Miałam w lodówce trochę białej kaszy gryczanej, która została mi z obiadu i pół puszki kukurydzy, którą wypadało zużyć. Postanowiłam więc poeksperymentować i zrobić sałatkę. Osobiście średnio przepadam za kaszą gryczaną prażoną, ale kiedy w sklepie znalazłam białą – postanowiłam spróbować, czym się różnią. Pierwsze co zauważyłam, że biała kasza gryczana gotuje się do fajnej, sypkiej postaci i ma trochę mniej intensywny smak i aromat niż prażona. Zdecydowanie bardziej mi smakuje, dlatego tym, którzy też za prażoną kaszą gryczaną nie przepadają, polecam wypróbować białą. Zwłaszcza, że jest bardzo zdrowa.

Z eksperymentu wyszła całkiem fajna sałatka, w sam raz na przykład na drugie śniadanie do pracy.

Sałatka z kaszy gryczanej

szybka sałatka

Składniki:

· 100 g kaszy gryczanej nieprażonej (białej)
· ½ puszki kukurydzy
· kilka pieczarek
· 2 małe ogórki kiszone
· szczypiorek
· natka pietruszki
· 2 łyżki majonezu
· pieprz i sól do smaku
· odrobina masła

Kaszę gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu i pozostawiamy do ostygnięcia. Pieczarki, obieramy, płuczemy i kroimy na pół i na plasterki. Obsmażamy na złoto na patelni z odrobiną masła. Lekko solimy.

Ogórki kroimy w plastry, kukurydzę odsączamy. Natkę i szczypiorek siekamy drobno. Kiedy kasza jest już zimna, a pieczarki usmażone, łączymy wszystkie składniki. Solimy i pieprzymy do smaku jeśli od czuwamy taką potrzebę. Dodajemy majonez  i mieszamy wszystko razem. Gotowe. Smacznego!

szybka sałatka

Buckwhead salad

Ingredients:

· 100 g white buckwhead
· ½ tin of sweet corn
· few champignons
· 2 small pickled cucumber
· spring onion
· parsley
· 2 tablespoons of mayonnaise
· salt and pepper to taste
· little bit of butter

Cook white buckwhead according to producent’s recipe and leave it to cool down. Peel and wash champignons, slice them into halfslices. Fry with a little bit of butter until it’s golden-brown. Salt a little.

Slice cucumber, drain off sweet corn. Chop parsley and spring onion. Mix all ingredients, add some pepper and salt if it’s needed. Add mayonnaise and mix. That’s all! :)

3 thoughts on “sałatka z kaszy gryczanej

  1. Ale super sałata! Muszę się skusić na taką jak wrócę do szybkiego tempa życia w pracy!

  2. Widziałam białą niedawno w sklepie i jakoś się nie skusiłam, bo nie wiedziałam, czy będzie mi smakowała. Ale skoro zachwalasz, to muszę wypróbować. Ciekawa sałatka :)

Zapraszam do komentowania :)

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 34 obserwujących.