bananowe ciasto-chlebek

Ponieważ z pieczeniem ciast wszelkich jestem trochę na bakier – zawsze coś nie wyrośnie, robi się zakalec, albo się przypala – lubię takie przepisy z których zawsze jak coś nawet nie wyjdzie, można powiedzieć, że tak miało być😉 Takim przepisem jest właśnie bananowy chlebek – ciasto z zasadny jest zakalcowate i gliniaste, więc nie muszę się obawiać, że nie wyjdzie. Za to w smaku – dla tych, którzy tak jak ja uwielbiają banany – jest pyszne. Zwłaszcza jeszcze na ciepło z grubą warstwą masełka. Mniam.

Podaję proporcje na długą keksówkę:

· 3 duże banany
· 1 jajko
· duży pojemniczek kefiru (400g)
· opakowanie cukru waniliowego
· mąka – tyle ile zabierze ciasto (ja dodałam tortową, bo akurat miałam)
·cynamon
· ok. pół szklanki cukru (ale to zależy jak bardzo słodkie lubicie, możecie dodać więcej)
· 2 łyżeczki proszku do pieczenia
· ok. 3 łyżki oleju

Banany kroimy w plasterki i wrzucamy do garnka lub dużej miski. Rozdrabniamy je widelcem lub jeśli mamy blender, to miksujemy. Dodajemy kefir i mieszamy widelcem – całe ciasto będziemy teraz tylko mieszać widelcem. Dodajemy roztrzepane jajko (ja sobie roztrzepałam w pojemniczku po kefirze, żeby nie brudzić dodatkowych naczyń), cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i cynamon. I cały czas mieszamy widelcem. Ponieważ ciasto nie ma żadnego tłuszczu postanowiłam dolać trochę oleju – jakieś 3 łyżki. No i teraz stopniowo wsypujemy mąkę i cały czas mieszamy. Dosypujemy mąkę, aż ciasto będzie miało konsystencję gęstej śmietany.

Piekarnik nagrzewamy do 150ºC – ja piekę z termoobiegiem, jeśli pieczecie bez termoobiegu ustawcie temperaturę na 170ºC. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy naszą bananową masę. Pieczemy ok. 60 – 70 minut. Aż wierzch będzie rumiany, a środek upieczony (sprawdzamy ciasto patyczkiem – jeśli jest suchy, to znaczy że ciasto jest w środku upieczone).

Pod koniec pieczenia już w całej kuchni roznosi się bananowy zapach. Ciasto w środku może nie jest wyjątkowo estetyczne – bo wygląda jak jeden wielki zakalec, ale za to smakuje fantastycznie. Smacznego!

chlebek bananowy

Zapraszam do komentowania :)

