sos sojowy

Sos sojowy to nie jest moje ostatnie odkrycie. Odkąd zakochałam się w chińskiej kuchni (czyli od kilku lat) jest on niezbędnikiem w mojej kuchni. Szczególnie upodobałam sobie sos sojowy ciemny z firmy Tao Tao – przetestowałam wiele różnych, ale ten jest zdecydowanie moim faworytem. Bardzo ciemny, aromatyczny i przyjemnie słony (a ja lubię słone). Świetnie nadaje się nie tylko do chińskich dań, ale sprawdza się jako dodatek do sosów mięsnych – dosłownie 2 krople nadają wspaniały kolor i aromat każdemu bledziuchowi. Ale ponieważ jest taki mocno treściwy, łatwo z nim przesadzić i może zdominować smak potrawy.

sossojowy

Standardowy sos sojowy – jasny (też można go kupić w wersji Tao Tao) – smakuje dla mnie trochę jak mocno posolona woda. Jest dużo mniej aromatyczny i skondensowany niż ciemny sos sojowy. Ot takie trochę maggi, jakie kiedyś dawno dodawało się np. do niedzielnego rosołu. I ja go stosuję właśnie, kiedy chcę coś dosolić nie używając soli – nie ma wyraźnego aromatu, więc nie zdominuje nam smaku potrawy, tak jak ciemny sos.

Zapraszam do komentowania :)

