krem sojowy z garam masalą

Dziś po raz pierwszy zrobiłam krem z soi. Widziałam na blogach różne pomysły na krem sojowy, ale w trakcie gotowania wpadłam na pomysł dodania garam masali – jakoś z tą przyprawą mi się soja skojarzyła i pomyślałam, że będzie pasować. Mnie zasmakowało – zupka jest okrutnie syta, więc wystarczyła mi dziś za cały obiad. Jeśli macie garam masalę i robicie czasem krem z soi – polecam wypróbować to zestawienie.

soja

Składniki na ok. 1,5 litra zupy:

· 2/3 szklanki soi
· ok. 1,5 l wywaru mięsnego lub warzywnego (ja tym razem zrobiłam wywar na podudziu z kuraka)
· 2 małe marchewki
· 1 cebula
· 2-3 ząbki czosnku
· pół łyżeczki kurkumy
· sól i pieprz do smaku
· szczypta słodkiej papryki w proszku
· pół łyżeczki przyprawy garam masala
· odrobina masła

Soję dzień wcześniej zalałam wodą i stała sobie przez całą noc i pół dnia. Następnie odlałam wodę w której się moczyła, przepłukałam 2 razy i nalałam świeżej. Dorzuciłam kurczakowe podudzie, 2 marchewki i posoliłam i pozwoliłam się temu gotować ok. 1,5 godziny. W sumie mogłam jeszcze dłużej, ale soja była miękka, więc wydawało mi się, że jeśli i tak ją zamierzam potraktować blenderem, to nie musi być rozgotowana. To był trochę błąd, bo jednak nie wszystko dało się rozmiksować na aksamitny krem. Także polecam trochę soję rozgotować.

Podudzie z zupy wyjęłam, a dodałam podsmażoną na masełku pokrojoną cebulę i czosnek.

I blendowałam…

…blendowałam…

…blendowałam… aż uznałam, że mój głód wygrywa i aksamitne być nie musi😉 Postawiłam spowrotem na gaz, dodałam pół łyżeczki kurkumy, pieprz, słodką paprykę i garam masalę i gotowałam jeszcze ok. 30 minut. Voila! Tylko jeszcze posypałam koperkiem.

krem z soi z garam masala

Soy cream with garam masala

· 2/3 glass of soybeans
· about 1,5 l  clear soup (meat of vegetable – I did chicken stock)
· 2 little carrots
· 1 onion
· 2-3 cloves of garlic
· 1/2 teaspoon curcuma
· salt and black pepper – season to taste
· little bit of sweet red pepper
· 1/2 teaspoon garam masala
· little bit of butter

Put soybeans into a pot with water, and leave it for the night. Next day pour ut the water and wash soybeans about 2 times. Pour clear soup, add 2 carrots and cook about 90 minutes or even more, because my soybeans was tender, but I couldn’t mix it with my blender to a velvet cream. So I suggest to cook it until it’s overboiled. Next chop the onion and garlic and fry it with butter until its golden brown. Add onion to a soybeans and mix it all with blender. When it’s mixed, put it on flame and add curcuma, red &black pepper and garam masala. Cook for the next 30 minutes. Voila!🙂 At the end add some dill. Enjoy!

Zapraszam do komentowania :)

