marchewkowe…ciasto

Marchewkowe ciasto nie jest już chyba dla nikogo nowością, dla mnie było – zwłaszcza w pieczeniu. Ale udało się! Wyszło! Pulchniutkie, miękkie, wilgotne i ani grama zakalca! Jestem z siebie dumna😉

Skorzystałam z przepisu zamieszczonego na blogu Mała Kawiarenka oczywiście trochę go zmodyfikowałam – zmniejszyłam troszkę ilość cukru i oprócz przyprawy do piernika dodałam jeszcze trochę cynamonu, a sodę zastąpiłam porcją proszku do pieczenia. Pominęłam migdały.

carrot cake

Składniki (na małą blaszkę 26x26cm):

· pół szklanki oleju
· 4 jajka
· 5 marchewek
· 2 szklanki mąki
· 1 ½ szklanki cukru
· 4 łyżeczki proszku do pieczenia
· 2 łyżeczki przyprawy piernikowej
· szczypta soli
· 2 łyżeczki cynamonu
· cukier puder do posypania

Zmiksowałam jajka i cukier na puszystą masę, a następnie dodałam wszystkie suche składniki czyli: mąkę, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika, sól i cynamon. Miksowałam dalej, aż wszystkie składniki się połączyły. Potem dodałam olej i jeszcze chwila miksowania. Na koniec dodałam startą na drobnych oczkach marchewkę i wymieszałam wszystko łyżką. Masę wylałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150ºC, piekłam 55 minut z termoobiegiem (przepis zalecał ok. 60 minut w 180ºC). Gotowe ciasto posypałam cukrem pudrem. Smacznego🙂

carrot cake

Carrot cake

Ingredients (baking trey 26x26cm):

· half glass of vegetable oil
· 4 eggs
· 5 carrots
· 2 glasses of flour
· 1 ½ glass of sugar
· 4 teaspoons baking powder
· 2 teaspoons gingerbread spice
· 2 teaspoons cinnamon
· a little bit of salt
· castor sugar – to sprinkle

In a big bowl or pot mix together eggs and sugar until it’s fluffy, next add all dry ingredients that is: flour, baking powder, gingerbread spice, cinnamon and salt. Mix all together. Add vegetable oil and mix again. Now stir carrots and add them to cake. Pour into a baking tray filled with baking paper. Bake in the preheated oven for about 60 minutes in 180ºC.  When it’s cool down sprinkle with castor sugar. That’s all. Enjoy your cake!🙂

carrot cake

5 thoughts on “marchewkowe…ciasto

  1. 4 łyżeczki proszku do pieczenia? chyba lekka przesada. 1,5 to max, inaczej wyjdzie gorzkie. ale spróbuje zrobic po swojemu.

    1. W przepisie, z którego korzystałam były 2 łyżeczki proszku do pieczenia i 2 łyżeczki sody, ponieważ akurat sody nie miałam, to zwiększyłam ilość proszku. Nie odczułam żeby było gorzkie, ale zawsze możesz spróbować zmiejszyć ilość i zobaczyć jak wyjdzie🙂

Zapraszam do komentowania :)

