poranne lody kawowe

Sezon wiosenny postanowiłam rozpocząć od kataru i lodów. No dobrze, to pierwsze to niekoniecznie było postanowione, ale lody może przegonią ostatecznie i katar i zimę. Przepis na lody pochodzi od Nigelli Lawson, która jakoś tak kojarzy mi się ze słońcem, nie wiedzieć czemu toskańskim, wyobrażam ją sobie pląsającą po kuchni jak królewna Śnieżka wśród rozśpiewanych ptaków w starej bajce Disney’a. Się rozmarzyłam…sama bym sobie popląsała w toskańskim słońcu, tymczasem muszą wystarczyć lody🙂

Lody kawowe wg Nigelli Lawson

lody kawowe

· 300 ml śmietanki kremówki (ja użyłam 30%)
· 175 g mleka skondensowanego słodzonego (ja użyłam niesłodzonego i dosłodziłam sobie do smaku cukrem pudrem)
· 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
· 2 łyżki likieru kawowego lub innego alkoholu (ja pominęłam, bo akurat nie miałam na stanie nic innego prócz wina)

Najfajniejsze w tych lodach jest to, że nie wymagają posiadania maszynki do robienia lodów, ani żadnej większej ekwilibrystyki kuchennej. Sprawa jest prosta – wszystkie składniki, prócz alkoholu, miksujemy na puszystą masę. Ewentualnie na koniec dodajemy % i szczelnie zamknięte pakujemy do zamrażalnika na kilka godzin. I zamiast porannej kawy, możemy sobie zaserwować lody kawowe. Zimo a kysz!

lody kawowe  

lody kawowe

5 thoughts on “poranne lody kawowe

  1. Jeśli można, wtrącę coś od siebie… Z mojego doświadczenia (a robiłem te lody wiele razy) wynika, że likier jest wręcz niezbędny, aby lody miały właściwą konsystencję. Zresztą mówiła też o tym Nigella w swoim programie. Alkohol sprawia, że lody nam nie zamarzną i nie będzie w nich (a przynajmniej nie powinno być) żadnych zmrożonych grudek-mają o wiele lepszą konsystencję z alkoholem. I raczej nie chodzi tu o smak – bo te dwie łyżki to w zasadzie nic – ale to właśnie alkohol powoduje, że nasza masa nie przeistoczy się w bryłę lodu, tylko w pyszne lody.
    Smacznego!

    1. Z pewnością masz rację – alkohol nie zamarza, więc jego użycie jest jak najbardziej zasadne. W świeżo przygotowanych lodach nie miałam takiego odczucia zmarznięcia, dopiero po kilku dniach przechowywania.

Zapraszam do komentowania :)

