a ze słodyczy najbardziej lubię śledzie ;)

To w pewnym sensie prawda, bo od kilku lat mam mniejsze zapotrzebowanie na słodkie, nie oznacza to jednak, że słodyczy nie lubię. Wręcz przeciwnie.  Co nie zmienia faktu, że na podwieczorek zamiast czekolady podjadam śledzie. Można na przykład w Dzień Kobiet zamiast na ciasto, zaprosić na śledzia. W śmietanie. Ja zapraszam🙂

Śledzie w śmietanie

śledź w śmietanie

Składniki:

· 3 matjasy
· 2 małe cebule
· 1 kiszony ogórek
· 200 ml śmietany 18 % lub 12 %
· pieprz cytrynowy
· sól i cukier do smaku
· łyżeczka soku z cytryny

W pierwszej kolejności moczymy matjasy przez kilka godzin, aby pozbyć się nadmiaru słoności. W moim przypadku były to jakieś 4 godziny, chociaż mogłam potrzymać je jeszcze dłużej, aby były jeszcze delikatniejsze w smaku.

śledź w śmietanie

Cebulę kroimy w drobną kostkę i zalewamy wrzątkiem, aby zmiękła lekko i straciła ostry smak. Po 2-3 minutach odcedzamy i pozostawiamy do ostygnięcia. Ogórka również kroimy w drobną kostkę i dorzucamy do cebuli. Teraz zabieramy się za przygotowanie śmietany – ja miałam akurat pół małego pojemniczka gęstej śmietany, dolałam do niej 18% śmietany z kartonika, szczyptę soli i cukru, pieprz cytrynowy oraz ok. 1 łyżeczkę soku z cytryny. Wymieszałam i odstawiłam, żeby się przegryzło. Z odmoczonych matjasów odlewamy wodę, filety kroimy w mniejsze kawałki. Mieszamy ze sobą cebulkę, ogórka i rybę, zalewamy śmietaną i odstawiamy na noc do lodówki. Następnego dnia śledzie są gotowe do jedzenia i wprost rozpływają się w ustach. Smacznego!

śledź w śmietanie

2 thoughts on “a ze słodyczy najbardziej lubię śledzie ;)

Zapraszam do komentowania :)

