szpinakowa tarta

Szpinak jest przez jednych kochany, przez innych znienawidzony. Ja odkryłam go dopiero dobrych kilka lat temu i zakochałam się w tym niepozornym zielsku. W dzieciństwie nikt we mnie szpinaku nie wmuszał, bo po prostu w moim domu nigdy się go nie jadło. Pewnie dlatego podeszłam do niego bardziej z ciekawością, niż z awersją. Sam w sobie faktycznie jest może nieco mdły i taki żelazisty (?), ale doprawiony czosnkiem i gałką muszkatołową…pycha. Obecnie ta tarta, jest moją ulubioną formą podania szpianku.

Tarta szpinakowa

tarta ze szpinakiem

Składniki:

· 450 g mrożonego szpianku
· 3 jajka
· opakowanie ciasta francuskiego
· ok. 100 g sera mozarella
· sól
· pieprz cytrynowy
· ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
· 2-3 ząbki czosnku
· garść dymki
· kawałek bryndzy (opcjonalnie)

W pierwszej kolejności trzeba rozmrozić i odparować szpinak, jeśli macie świeży szpinak, to oczywiście jest jak najbardziej wskazany, ja niestety nie miałam, więc użyłam morożonego. Wrzuciłam go na patelnię i na małym ogniu rozmrażał się i odparowywał ok. 10-15 minut. Posoliłam go i doprawiłam gałką muszkatołową i pieprzem cytrynowym. Dymkę obrałam i podsmażyłam na maśle na osobnej patelni. Kiedy nieco się zrumieniła, dodałam pokrojony w kosteczkę czosnek, smażyłam jeszcze chwilkę, po czym zgasiłam ogień pod patelnią. Kiedy szpinak odparował już całą zbędną wodę, również zgasiłam pod nim gaz i pozwoliłam, by wystygł. W międzyczasie ustawiłam piekarnik na 200ºC, formę do tarty wyłożyłam papierem do pieczenia i rozłożyłam ciasto francuskie. Powinnam położyć na niego drugi kawałek papieru i wysypać fasolę, żeby obciążyła ciasto, ale pominęłam ten krok. Podziurkowałam tylko widelcem, ciasto w piekarniku podnosi się, ale to mi nie przeszkadza. Włożyłam tartę do nagrzanego piekarnka i piekłam 8-10 minut z temoobiegiem. W tym czasie dodałam do szpinaku 3 rozbełatne i posolone jajka, startą na tarce mozarellę i podsmażoną z czosnkiem dymkę. Wszystko razem wymieszałam. Ciasto wyjęłam z piekarnika i wylałam na nie szpinakową masę. Na wierzchu ułożyłam jeszcze kilka plasterków bryndzy. Piekłam 20 minut, ale zmniejszyłam temperaturę do 160ºC (z termoobiegiem). Myślę, że wszystkim fanom szpinaku powinna posmakować. Dodatkowo ciągnąca się mozarella i słony posmak bryndzy sprawia, że szpinak ani trochę nie jest mdły, ani nudny🙂

tarta ze szpinakiem tarta ze szpinakiem

Spinach tart

· 450 g frozen spinach
· 3 eggs
· 1 package puff pastry
· about 100 g mozarella cheese
· salt
· lemon pepper
· ½ teaspoon of nutmeg
· 2-3 cloves of garlic
· handful of scallion
· piece of sheepmilk cheese (optionally)

Put frozen spinach on a frying pan and let it unfreeze and evaporate all water, it takes about 10-15 minutes. Salt to taste and add nutmeg and lemon pepper. Peel scallion and fry it on another pan with a little bit of butter. When it will be golden brown add chopped garlic and fry for next 2 minutes. When spinach will reduce all water, put out the flame, and let it cool down. In the meantime heat up oven to a 200ºC. Fill tart baking tray with baking paper and put in puff pastry. Puncture it with the fork, and put into oven. Bake about 8-10 minutes (termocirculation). While it’s baking, add to spinach scrambled eggs with a little bit of salt, grated mozarella and scallion with garlic. Mix all together. Put out puff pastry, pour in spinach, and put on top some sheepmilk cheese. Bake for 20 minutes in 160ºC (termocirculation).

If you are the a fan of spinach I think you’ll like it. Mozarella and salty sheepmilk cheese makes spinach isn’t cloying and boring🙂 Bon apetit!

tarta ze szpinakiem

2 thoughts on “szpinakowa tarta

    1. Przyznam, że jest przyszna, połączenie szpinaku i ciągnącej mozarelli z kruchymi brzegami z ciasta francuskiego – bardzo fajnie to się razem komponuje. Mam nadzieję,że Tobie posmakuje tak jak mnie🙂

Zapraszam do komentowania :)

