od zimy do wiosny, od jajka do pasty ;)

Pasta jajeczna kojarzy mi się z weekendowym wiosennym śniadaniem. Kiedy w rześki poranek wyskakuje się na szybko do sklepu po świeże bułki, ptaki ćwierkają jak szalone, a słońce razi w oczy. Do tego kopa szczypiorku, rzodkiewki i świeży ogórek.

Czy Wasze myśli też ostatnio kręcą się prawie wyłącznie wokół wiosny, która nie chce przyjść? Ptaki już poćwierkują, bociany podobno przyleciały, ale za oknem jak okiem sięgnąć śnieg i śnieg… Niech z dzisiejszych jajek wraz z pastą jajeczną wykluje się wiosna! A żeby nie było nudno, dodamy jej słonecznej żółci przy pomocy kukurydzy!

 

Pasta jajeczno-kukurydziana

pasta z jajek i kukurydzy

Składniki:

· 4 jajka ugotowane na twardo (najlepiej wiejskie)
· 4 łyżeczki kukurydzy konserwowej
· 3 łyżeczki majonezu
· pół średniej cebuli
· sól i cytrynowy pieprz do smaku

Pastę zrobiłam przy pomocy blendera. Bez jego użycia również pewnie można ją przygotować rozgniatając wszystkie składniki np. widelcem, ale użycie blendera pozwala uzyskać konsystencję prawdziwej pasty do smarowania.

Do blendera wrzuciłam całe ugotowane i ostudzone jajka oraz wszystkie pozostałe składniki, poza cebulą. Nie siekam cebuli w blenderze, bo robi się gorzka. Przynajmniej takie mam odczucie. Wszystko zmiksowałam do uzyskania pożądanego poziomu rozdrobnienia. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i dodałam do pasty. Wszystko razem wymieszałam. Można jeszcze dodać posiekany szczypiorek, ale ja akurat nie miałam. Kanapki przystroiłam ozdobną natką pietruszki. Smacznego!🙂

pasta z jajek i kukurydzy

Egg and sweet corn paste

Ingredients:

· 4 hard-boiled eggs
· 4 teaspoons of sweet corn (canned)
· 3 teaspoons of mayonaisse
· half medium onion
· salt and lemon pepper to taste

I do that paste using blender. You can do it without blender, using a fork, but it won’t give that smoothy texture.

Blend all ingredients, except onion because it gets bitter when it’s blend (in my opinion). So chop the onion and mix with paste. You can add some spring onion. I used decorative parsley. Enjoy!🙂

pasta jajeczno-kukurydziana

5 thoughts on “od zimy do wiosny, od jajka do pasty ;)

      1. Zgadzam się w 100% dałam więcej kukurydzy, a na wierzch plasterki rzodkiewki i szczypiorek i nie mogę się od kanapek oderwać:)

Zapraszam do komentowania :)

