Ale jaja! Faszerowane.

Uff udało mi się złapać kilka ujęć jaj przed przyjściem gości. Dziś dzień na wariackich papierach – nie mogłam się ogarnąć, bo wymyśliłam sobie, że przygotuję coś, czego jeszcze nigdy nie robiłam (prócz jajek)    i z sercem na ramieniu przygotowywałam sernik z oreo (może jutro będzie post na temat sernika) i rano piekłam swój pierwszy w życiu chleb…

Całe szczęście, że goście wyrozumiali i nawet gdyby z sernika wyszedł zakalec, a chleb nie wyrósł, to nie zapadłabym się pod ziemię. Swoją drogą chleb wyrósł na potęgę, musiałam łapać, bo chciał uciec i wziąć piekarnik jako zakładnika (przepis na chleb też będzie, bo jest zacny).

Tak czy siak, Święta Wielkanocne bez jaj się nie obejdą, więc od nich zaczynam.

Jaja faszerowane na trzy sposoby

jaja faszerowane

Składniki (przepraszam, że bez ilości, ale w ferworze przygotowań jak zawsze ładowałam na oko)

· 11 jajek ugotowanych na twardo

jaja faszerowane szpinakiem

farsz żółtkowy:

żółtka z jajek ugotowanych na twardo
kawałeczek bryndzy
2-3 łyżeczki majonezu
pieprz cytrynowy
szczypta soli
kapary do przybrania

Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy na wysokich obrotach. 5 sekund i gotowe. Jaja można nadziewać. Na koniec można przybrać kaparami.

farsz szpinakowy:

szpinak mrożony – brykiet (kilka kostek)
ser typu feta (taka ilość, żeby nie przesolić)
pieprz cytrynowy
czosnek
gałka muszkatołowa

Szpinak rozmrażamy na patelni i dusimy go, dopóki nie odparuje cała woda. Dodajemy jeden wyciśnięty lub drobno pokrojony ząbek czosnku, pieprz i szczyptę gałki muszkatołowej. Wystudzamy. Dodajemy kawałek fety i rozdrabniamy widelcem wszystko razem. Nadziewamy połówki jajek pozbawione żółtek.

farsz łososiowy:

kilka plastrów wędzonego łososia
twarożek (ja użyłam serka, który mi został z sernika, tego z wiaderka)
pieprz i sól do smaku
oliwki do przybrania

Łososia kroimy drobno, dodajemy do twarożku, solimy i pieprzymy do smaku. Nakładamy do jajek i robimy przybranie z paseczka łososia i połowy oliwki.

Smacznego! Wesołego jajka!

jajka z łososiem

One thought on “Ale jaja! Faszerowane.

Zapraszam do komentowania :)

