banalnie prosty chleb z czosnkiem

W poście o jajach faszerowanych już nieco opisałam lekki chaos, jaki dziś panował w mojej kuchni. Otóż wymyśliłam sobie, że dla dzisiejszych moich gości, do jajeczka upiekę domowy chleb. Niegdy nie piekłam chleba – to była premiera – moja i chleba😉

Przepis na ten chleb znalazłam tutaj. Wydał się banalnie wręcz prosty, więc postanowiłam spróbować. Udało się, goście chlebkiem byli zachwyceni, przekazuję więc przepis dalej. Myślę, że następnym razem oprócz czosnku dodam też zrumienioną cebulkę.

Nie obyło się jednak bez niespodzianek. Ciasto odstawiłam do wyrośnięcia do piekarnika (zimnego), bo brakło mi miejsca na blacie kuchennym. Gdy zajrzałam tam po jakiś 20 minutach (oj dobrze że to zrobiłam) chleb już uciekał z formy i chciał najwyraźniej opanować cały piekarnik i pewnie jeszcze mnie wziąć jako zakładnika. Zagarniałam go ze dwa razy do środka formy, dlatego boki wyszły mu bardziej wyrośnięte, a środek wklęsły. Nie doczekłam przepisowej godziny wyrastania ciasta, bo obawiałam się, że chleb przejmie cały piekarnik. Wyszedł pulchny i lekko wilgotny w środku i chrupki na wierzchu (boki i spód miękkie). Zdjęcia robione na szybko przed przyjściem gości. Zresztą chleb nie chciał opuścić foremki i żeby go wydostać potrzebne były 4 ręce (wyrośnięte boczki przywarły do brzegów foremki i za chińskiego boga nie chciały się odkleić). Kiedy już wyszedł, nie było chwili na zdjęcia.

Chleb z czosnkiem

chleb z czosnkiem

Składniki:
· 500 g mąki
· 50 g drożdży
· płaska łyżeczka soli
· szklanka ciepłej wody
· 3 ząbki czosnku
· 1 łyżka oliwy

Drożdże i sól rozpuszczamy w szklance ciepłej wody. Ja odstawiłam je na parę minut i co chwilę mieszałam, żeby zaczęły pracować. Mąkę i pokrojony drobno lub wyciśnięty czosnek łączymy z drożdżami i wyrabiamy mikserem. Ja użyłam tych końcówek miksera do gęstych ciast, zwykłymi mieszadłami, takimi do ubijania chyba bym nie wymieszała ciasta, bo było bardzo gęste. Ciasto przekładamy do formy – ja miałam ceramiczną foremkę, którą wysmarowałam olejem – i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Chlebek z wierzchu smarujemy oliwą (chleb-terrorysta wybił mnie z rozumu i zapomniałam o tej oliwie) i pakujemy na 45 minut do piekarnika nagrzanego do 200ºC  (ja włożyłam do zimnego piekarnika, bo bałam się, żeby forma mi nie pękła). Po zakończeniu pieczenia chlebek pozostawiamy do ostygnięcia. Voila! Smacznego świętowania!

chleb z czosnkiem

chleb z czosnkiem

3 thoughts on “banalnie prosty chleb z czosnkiem

    1. Ja jeszcze pomyślałam o dodaniu podsmażonej cebulki. Ta ilość czosnku dała dość delikatny posmak (ja też lubię czosnek), więc myślę,że możnaby nawet dodać jeszcze więcej ząbków🙂

Zapraszam do komentowania :)

