sernik z oreo

Dziś przepis na zapowiadany sernik z oreo. Kiedy zobaczyłam go tutaj to pomimo, że nie jestem jakąś szaloną fanką ciast i słodyczy, poczułam ogromną ochotę, aby spróbować tego sernika. Są w nim fajne dwie rzeczy, a właściwie trzy: jest mało słodki, spód ma przyjemny smak ciasteczek oreo i jest z bitą śmietaną (którą akurat lubię bardzo).

Nie ukrywam, że to również zasługa pięknych zdjęć. Moje niestety nie wyszły tak zachwycająco – ubolewam nad brakiem światła i miejsca do fotografowania. Tak jak wszystkie pozostałe świąteczne zdjęcia są robione na szybko, przed przyjściem gości.

Ciasto piekłam na nieco większej blaszce (23cm, a nie 20cm) dlatego spód wyszedł cieńszy, nie miałam też szprycy, żeby zrobić ładne „gniazdka” dla ciasteczek, więc wykorzystałam woreczek strunowy obcinając w nim po prostu rożek. Sernik wyrósł, pękł a potem opadł przyprawiając mnie o szybsze bicie serca. Ale co najważniejsze wyszedł i jest smaczny🙂 Acha, sernik upiekłam dzień wcześniej, całą noc leżał w lodówce i przed przyjściem gości tylko udekorowałam go bitą śmietana i ciasteczkami.

Sernik z oreo

ciasto z oreo

Składniki (podaję za oryginalnym przepisem):

Spód:

· 150 g ciasteczek (bez masy)
· 50 g masła (roztopionego)

Masa serowa:

· 800 g zmielonego twarogu np. z wiaderka
· 3 jajka
· 160 g cukru
· 40 g mąki ziemniaczanej (2 łyżki)
· 1 łyżka cukru waniliowego

Oraz:

· 400 ml śmietanki 30%
· 1-2 łyżki cukru pudru
· kilka sztuk ciasteczek Oreo

Spód: Ciasteczka przy pomocy noża pozbawiłam nadzienia, wrzuciłam do blendera i zmiksowałam na szybkich obrotach. W rondelku rozpuściłam masło i dodałam do niego zmiksowane ciasteczka. Formę o średnicy 23 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i ułożyłam na dnie masę ciastkową. Ciasto podpiekłam przez 5 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C, a następnie wyjęłam z pieca i pozostawiłam do ostygnięcia. W tym czasie zabrałam się za masę serową.

ciasto z oreo

Masa serowa: Twaróg przełożyłam do garnka, dodałam cukier i cukier waniliowy i zmiksowałam. Zmniejszyłam obroty miksera, dodałam mąkę i znów miksowanie. Na końcu cały czas miksując dodawałam po jednym jajku, tak jak podaje przepis miksowałam tylko do połączenia składników. Gładką masę przelałam na spód podpieczonego i wystudzonego ciasta.

Sernik wstawiłam do piekarnika (180°C) i piekłam przez 75 minut. Upieczone ciasto pozostawiłam do wystudzenia, a następnie na całą noc zostawiłam je w lodówce.
Zimną śmietankę zmiksowałam na sztywną pianę, dodałam jedną łyżkę cukru pudru. Boczki i wierzch sernika udekorowałam śmietaną, zrobiłam „gniazdka” i położyłam na nich po kawałku oreo. Gotowe! Smacznego!🙂

ciasto z oreo

8 thoughts on “sernik z oreo

  1. Sernik boski! Wieki takiego nie jadłam, ale dla samej siebie ciężko zrobić małą porcję a pewnie gdybym miała całą blachę to bym ją bez problemu pochłonęła!
    Przymierzam się teraz do trufli z oreo, muszę tylko zmobilizować Połówka żeby mi przetłumaczył przepis z francuskiego, bo google nie bardzo sobie radzi😀

    1. Przyznam, że jak na osobę, która nie szaleje za slodyczami, to mnie ten sernik też smakował. Po mału przekonuję się do pieczenia i mam już całą listę przepisów…nie wiem, kiedy uda mi się to wszystko upiec (i zjeść)😉

      1. Powiem Ci, że to coś jak Ja🙂 Lista rzeczy do upieczenia rośnie a mój Połówek narzeka, że go pasę słodyczami🙂

      2. Mój Luby nie przepada za słodyczami, więc i tak większość zjadam ja, co też niekoniecznie mi służy;) Ale nic nie poradzę, że jem oczami te wszystkie słodkości. Na następny ogień pójdzie tarta czekoladowa, tylko nie wiem kiedy czas pozwoli, bo ostatnio go u mnie mało.

Zapraszam do komentowania :)

