szybki gulasz z sojowych kotletów

Kilka dni nieobecności kulinarnej wybiło mnie nieco z rytmu – moja kuchnia przechodziła małą rewolucję i najpierw przez parę dni nie miałam możliwości gotować, a potem ktoś musiał ten cały bałagan posprzątać i też na gotowanie nie było za bardzo czasu. Dziś też niestety coś na szybko, bo czas nie pozwala na medytacje w kuchni. Dlatego danie może nizbyt skomplikowane i wyrafinowane, ale ja lubię jednogarnkowe, a dziś przyszedł mi smak na sojowe kotlety więc…

Szybki gulasz z sojowych kotletów

gulasz z kotletów sojowych

Składniki:

· 100 g kotletów sojowych
· 2 czerwone papryki i pół zielonej
· 1 cebula
· 200 g pieczarek
· 1 marchewka
· odrobina oleju
· 0,5 litra bulionu
· 3 łyżeczki papryki w proszku
· szczypta kurkumy
· pół łyżeczki curry
· pieprz i sól do smaku
· szczypta granulowanego czosnku
· łyżka koncentratu pomidorowego

Kotlety sojowe przygotowałam wg przepisu na opakowaniu (wkładamy na wrzący bulion – warzywny lub mięsny w zależności od upodobań, w moim wypadku trzeba było je tak potrzymać na zgaszonym gazie 5 minut), po czym wyjełam je i odłożyłam by chwilkę ostygły (bulion zostawiłam). W tym czasie podsmażyłam w woku (wok jest dobry na wszystko:) ) na odrobinie oleju pokrojoną w kostkę cebulkę i pieczarki pokrojone na półplasterki. Smażyłam do zrumienienia, a następnie dodałam wszystkie przyprawy i jeszcze chwilę smażyłam. Kotlety sojowe pokroiłam w paski  i wrzuciłam do woka. Znów chwila smażenia i kolejno dodałam pokrojoną w kostkę paprykę i marchew pokrojoną w plasterki i całość podlałam pozostałym bulionem wymieszanym z koncentratem pomidorowym. Teraz pozostało tylko czekać, aż papryka i marchew zmiękną (ok. 15-20 minut). Na koniec jeszcze ewentulanie dosalamy do smaku i gotowe. Gulasz możemy podać z ryżem, kuskusem lub kaszą – ja podałam akurat z kaszą jaglaną. Natomiast jeśli dodamy do gulaszu więcej bulionu uzyskamy coś na kształt zupy gulaszowej, do zagryzania np. świeżą bułą. Smacznego!

gulasz z kotletów sojowych

5 thoughts on “szybki gulasz z sojowych kotletów

Zapraszam do komentowania :)

