szybkie spaghetti z klopsikami

Dziś miał być kurczak garam masala, ale po drodze z pracy natchnęło mnie na spaghetti z klopsikami. Danie może nie jest tak ekspresowe jak sos do spaghetti z proszku, ale taki samodzielnie przygotowany sos na pewno jest zdrowszy. A dodatkowo klopsiki są dodatkową atrakcją dla wielbicieli mięsnego spaghetti. Z tej ilości mielonego mięsa wyszło mi ok. 30 klopsików, z których połowę przeznaczyłam do zamrożenia – będą na następny szybki obiad. Mogłam do sosu dodać jeszcze podsmażoną cebulkę, ale z rozpędu zapomniałam. Słońce świeci – trudno wysiedzieć w domu🙂

Szybkie spaghetti z klopsikami

spaghetti z klopsami

Składniki na klopsiki:

· 400 g mielonego mięsa
· 1 jajko
· 4-5 łyżek bułki tartej
· sól i pieprz do smaku
· ½ łyżeczki słodkiej papryki w proszku

Składniki na sos:
· puszka pomidorów krojonych, bez skórki
· 3 ząbki czosnku
· 1 łyżeczka ziół prowansalskich
· 1 łyżeczka bazylii
· sól i pieprz do smaku
· ½ łyżeczki cukru

Mielone mięso wyrobiłam z jajkiem oraz pozostałymi składnikami, podsypując bułką tartą do momentu, aż odchodziło swobodnie od ręki. Do garnka nalałam trochę wody, lekko posoliłam i kiedy zaczęła wrzeć wrzucałam po kolei mięsne kuleczki, wielkości orzecha włoskiego. Garnek przykryłam pokrywką i pozwoliłam się im gotować ok. 20 minut na wolnym ogniu.

W tym czasie przygotowałam sos: do garnka wrzuciłam pomidory z puszki, wycisnęłam przez praskę czosnek i dodałam pozostałe przyprawy. Garnek dobrze przykryć pokrywką, jeśli nie chemy, żeby wszystko wokoło było w pomidorowe kropki, natomiast dobrze lekko pokrywkę uchylić, żeby woda mogła odparowywać i sos się zagęścił. Gotowałam sos kilka minut mieszając od czasu do czasu. Kiedy po 20 minutach klopsiki były gotowe, odcedziłam je z wody, w której się gotowały i dodałam do sosu pomidorowego. Po kilku minutach i ugotowaniu makaronu spaghetti, danie było gotowe. Posypałam je jeszcze startym żółtym serem i udekorowałam pietruszką. Smacznego!

spaghetti z klopsikami

Zapraszam do komentowania :)

