deser jogurtowo-wiśniowy

Miałam smak na jakiś prosty nie wymagający zachodu deser z owocami, taki lekki, którego nawet nie poczuje się, że się zjadło. W czeluściach kuchennych szafek odnalazłam żelatynę i dżem wiśniowy, który dostałam od mamy, postanowiłam więc je wykorzystać. Deser umieściłam w pojemniku do przechowywania żywności z Ikei (w tym największym płaskim), z podanych ilości składników wyszedł mi deser właśnie tej wielkości. W pierwszej wersji jogurt miał być jedynie z dodatkiem cukru pudru, ale okazało się, że zostało mi jeszcze trochę cukru migdałowego i pomyślałam, że fajnie będzie się komponował z wiśniami. W efekcie wyszedł dość ciekawy smak: połączenie słodko-kwaśnych wiśni i migdałowej jogurtowej warstwy.

deser jogurtowo-wiśniowy

Składniki:

· ok. 12 sztuk herbatników
· galaretka wiśniowa
· 3-4 łyżki dżemu wiśniowego
· 400 ml jogurtu naturalnego
· ok. 50 g żelatyny (ja użyłam żelatyny-fix deserowej z Dr. Oetkera)
· 3 łyżki cukru pudru
· 1 łyżeczka cukru waniliowego
· 1 łyżeczka cukru migdałowego

Pojemnik do przechowywania wyłożyłam herbatnikami. Żelatynę przygotowałąm wg przepisu na opakowaniu, czyli zmiksowałam z wodą, po czym dolałam ją do jogurtu i znów zmiksowałam wszystko na gładką masę. Następnie dodałam cukier puder oraz cukier waniliowy i migdałowy. Tak przygotowaną masę wylałam na herbatniki. Pojemnik zamknęłam  i włożyłam do lodówki na 2 godziny. W tym czasie przygotowałam galaretkę, wystudziłam i również włożyłam do lodówki. Kidy już była tak w połowie stężała, wymieszałam ją z dżemem wiśniowym i taką masę wyłożyłam na stężałą już jogurtową warstwę. Deser znów powędrował do lodówki. Po około godzinie był już gotowy do jedzenia. Smacznego!🙂

deser wiśniowo-jogurtowy

deser wiśnia jogurt

6 thoughts on “deser jogurtowo-wiśniowy

Zapraszam do komentowania :)

