deser cappuccino, morela i banan

Dziś znów prosty deser, w sam raz na podwieczorek w upalny dzień. Warstwa mlecznego cappuccino o smaku czekoladowym, śmietanowa galaretka morelowa, a to wszystko przełożone bananani i kakaowymi herbatnikami. I jakby komuś było mało (kakao is the best! :)) – na koniec kakao.

cappuccino deser

Składniki:

· ok. 200 g herbatników (ja użyłam kakaowych herbatników na 2 warstwy, 3 zrobiłam z tradycyjnych)
· 500 ml skondensowanego mleka niesłodzonego
· 7-8 łyżeczek czekoladowego cappuccino
· 60 g żelatyny
· galaretka morelowa
· 100 ml śmietanki 30%
· kakao do posypania
· 1 banan

Przygotowałam galaretkę morelową wg przepisu na opakowaniu zmniejszając jedynie ilość wody do 400ml – pozostałą część płynu uzupełniłam śmietanką – kiedy galaretka wystygła dolałam śmietankę, wymieszałam i włożyłam do lodówki do stężenia.

Skondensowane mleko podgrzałam lekko na gazie i do ciepłego dodałam cappucciono, wymieszałam dokładnie i odstawiłam do ostygnięcia. Żelatynę wymieszałam z odrobiną wody i z miksowałam z mlecznym cappuccino, kiedy wystygło, po czym również włożyłam masę do lodówki, żeby zaczęła tężeć.

Plastikowy pojemnik na żywność (ten sam, w którym robiłam deser jogurtowo-wiśniowy) wyłożyłam kakaowymi herbatnikami  i wylałam na nie na wpół stężałą galaretkę ze śmietanką. Fajnie jeśli pojemnik będzie zupełnie płaski, bo wtedy herbatniki dobrze przylegają i masa nie podpływa pod spód. Spód mojego pojemniczka jest zaokrąglony, dlatego u mnie masa podpłynęła w niktórych miejscach. Zamknięty pojemnik znów umieściłam w lodówce. Kiedy zupełnie stężało, na galaretkowej warstwie ułożyłam banana pokrojonego w cienkie plastry, a następnie 2 warstwę kakaowych herbatników. Na to wszystko powędrowała masa cappuccino, a na wierzch tradycyjne herbatniki. Masa z dodatkiem żelatyny szybko gęstnieje, jeśli bardzo Wam stężeje, można zostawić ją na kilka minut w temperaturze pokojowej i porządnie wymieszać. Deser zostawiłam na noc w lodówce. Następnego dnia podałam odwrócony do góry nogami i posypany kakao. Smacznego!

deser na zimno

cappucciono deser

Cappuccino, apricot and banana dessert

· about 200 g biscuits (I used cocoa biscuits to make 2 layers, for 3 I used usual biscuits)
· 500 ml condensed milk (unsweetened)
· 7-8 teaspoons of chocolate cappuccino
· 60 g gelatine
· apricot jelly
· 100 ml double cream
· cocoa powder to season
· 1 banana

Prepare apricot jelly according to manufacturer’s recipe, but use 400 ml of water – the rest 100 ml, will be double cream – when jelly will be cool down add double cream, mix, and put in fridge till it will be almost hardened.

Heat condensed milk, add cappuccino, mix carefully and leave it to coll down. When it’s ready, mix gelatine with a little bit of water and blend it with cappuccino milk. Put it into a fridge to start hardened.

Cover food container (I used food container from Ikea – this one – the biggest flat one) with cocoa biscuits and pour on apricot jelly with double cream. Leave it in the fridge to get hardened. When it’s ready, slice banana and put it on jelly. Next put another layer of cocoa biscuits, and pour cappuccino milk. Last layer will be usual biscuits. Cover your food container and leave in fridge for the night. Serve upside down, and season with cocoa powder. Enjoy!🙂

4 thoughts on “deser cappuccino, morela i banan

Zapraszam do komentowania :)

