krem z pora i grzanki z mozarellą

Lubię zupy podawane z grzankami – spieczony chlebek nasiąknięty masłem, przepijany ulubioną zupą. Dziś zupa-krem z porów, dorzuciłam do niej jeszcze inne białe warzywa – seler i pietruszkę. Zupa ma delikatny smak, który podbija przyjemnie i zaostrza topiony ser. Dobry pomysł na  lekki obiad.

zupa z porów

Składniki (na ok. 1,5l zupy):

· 1 duży por lub 2 małe (bez zielonej części)
· 1 pietruszka (korzeń)
· kawałek selera
· 100 g zwykłego serka topionego
· bulion warzywny lub drobiowy, ewentualnie kostki rosołowe
· pieprz, sól i granulowany czosnek do smaku
· ½ łyżeczki kurkumy
· natka pietruszki do przybrania
· kilka kromek ciemnego chleba
· trochę startej mozarelli
· łyżka oleju
· łyżka masła

Por pokrojony w mniejsze kawałki, pietruszkę i seler gotowałam do miękkości w bulionie drobiowym z dodatkiem kurkumy. Następnie zmiksowałam blenderem, dodałam cały serek topiony i gotowałam kilka minut dopóki się nie rozpuścił. Na koniec dodałam też pieprz, sól i trochę granulowanego czosnku.

Na dużej patelni podgrzałam masło z olejem i ułożyłam kromki chleba, a kiedy zrumieniły się z jednej strony, odwróciłam je i posypałam mozarellą. Można też zamiast wsypywać czosnek do zupy, posypać nim opieczoną stronę grzanki i dopiero posypać serem.

Gotową zupę posypałam natką pietruszki. Grzankę można wrzucić do zupy, wtedy rozmaka i mieszają się smaki przypieczonego chleba z masłem i pora, lub chrupać przepijając zupą. I tak i tak jest pysznie🙂 Smacznego!

krem z pora

4 thoughts on “krem z pora i grzanki z mozarellą

Zapraszam do komentowania :)

