filety z kurczaka w śmietanowo-paprykowym sosie

To jest danie pochodzące chyba z kuchni francuskiej, dla niektórych może być mdłe ze względu na małą ilość przypraw i sos składający się tylko ze śmietany, ale nam właśnie dlatego smakuje, pomimo, że bardzo lubimy duże ilości przypraw i zdecydowane smaki. Dodatkowo kurczak pozostaje soczysty i miękki. Podaję go z ryżem (np. brązowym), a w wersji bardziej wykwintnej można posypać go dodatkowo uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów. W takiej właśnie postaci jedliśmy go po raz pierwszy u kuzyna mego Lubego.

Nie wiem od czego to zależy, ale czasem zdarza się, że śmietanka się trochę warzy, pomimo, że zwykle używam tej samej (do zup i sosów) i praktycznie w ten sam sposób przyrządzam to danie, czasem się warzy, a czasem nie. Jeśli ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje, proszę niech da znać w komentarzu.

filety z kurczaka w śmietanowo-paprykowym sosie

Składniki:

· podwójny filet z kurczaka
· 250 ml słodkiej śmietanki 18 %
· 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
· sól i pieprz cytrynowy do smaku
· odrobina masła i oleju

Z filetów z kurczaka oddzieliłam te małe „kotleciki”, a te duże ponieważ nie były bardzo grube pozostawiłam w całości (jeśli filety są grube można przekroić je wzdłuż na połowę). Na patelni roztopiłam odrobinę masła z kapką oleju i na tym podsmażyłam na złoto filety z kurczaka na dość sporym ogniu. Kiedy jedna strona już się podsmażyła, odwróciłam je i posypałam solą i pieprzem cytrynowym. Filety zalałam śmietanką i zminimalizowałam ogień. Dodałam paprykę i dusiłam, aż kurczak stał się miękki, a śmietanka się zredukowała do postaci sosu. Na końcu dosoliłam do smaku (jak się posoli na początku, a potem śmietana odparuje to się robi przesolone). To tyle. Smacznego!

kurczak w sosie śmietanowym

kurczakw śmietanowym sosie

kurczakw sosie śmietanowym z papryką

 

Chicken breasts in cream & sweet paprika sauce

Ingredients:

· double chicken breast
· 250 ml sweet cream 18 %
· 1 teaspoon of sweet red paprika
· salt and lemon pepper to taste
· a little bit of butter and vegetable oil

Cut off that small chops from chicken breast, and if breast is very large slice lengthwise in two chops. Heat little bit of vegetable oil and butter on a frying pan and fry chicken on quite large heat untill it’s golden brown. Season with a little bit of salt and lemon pepper. Next minimalize heat and pour cream. Add sweet paprika and stew until chicken will be tender and cream will reduce to sauce. At the and salt to taste (when you salt before cream will reduce, it can be to salty). Serve with brown rice, you can also season it with roasted almond flakes. Enjoy!

2 thoughts on “filety z kurczaka w śmietanowo-paprykowym sosie

Zapraszam do komentowania :)

