koktajl kiwi z pierniczkami

Co robi człowiek po chirurgicznym usunięciu tzw. „ósemki”?

a) przypomina sobie wszyskie zupy-krem jakie kiedykolwiek jadł

b) bardzo mocno zaprzyjaźnia się z blenderem

c) sprawdza jaki pokarm da się zjeść w postacji zmiksowanej, płynnej, półpłynnej lub rozpływającej się w ustach.

Jak dotąd sądziłam, że brak apetytu w grypie/zatruciu itp. dla kogoś kto jeść lubi i nie cierpi chodzić o pustym  żołądku, to katorga.

Myliłam się.

Fizyczna niemożność jedzenia, wtedy kiedy ma się ogromny apetyt, a żoładek  burczy jak Harley to katorga do kwadratu, albo nawet do sześcianu. Język zdrętwiały, policzek spuchnięty jak u chomika, a szczęka rozwiera się co najwyżej na szerokość łyżeczki od herbaty. Nie ma co, piękny wstęp do przepisu na blogu kulinarnym, prawda?😉 Ale musiałam się podzielić z kimś mą rozpaczą nad niemocą gryzienia i smakowania.

Ale podobno w każdej, nawet najgorszej sytuacji, można znaleźć cos pozytywnego, to i ja wybrałam się na poszukiwania. W warzywniaku kupiłam kilka produktów, które nadają się do przerobiania na papkę. Zaplanowałam sobie na pierwszy rzut koktajl z kiwi i bananem, ale pierniczki z blatu kuchennego tak słodko do mnie wołały, że postanowiłam spróbować, czy da się je potraktować blenderem (potrzeba matką wynalazku). Pierniczki zblendowały się do bardzo przyjemnej postacji kruszonki i wraz z koktajlem stworzyły, może nie syty, ale za to smaczny i przyjemny dla oka deser. Myślę, że w najbliższym czasie możecie się spodziewać większej ilości przepisów z użyciem blendera😉

KOKTAJL KIWI Z PIERNICZKAMI

Składniki (na ok. 2 porcje):

· 200 ml jogurtu greckiego
· 3-4 owoce kiwi
· 1 mały banan (ocjonalnie)
· 2 łyżeczki miodu
· 3-4 pierniczki (u mnie były w czekoladzie ze śliwkami)
· plasterki kiwi do dekoracji

Pierniczki zblenderowałam w pojemniczku z ostrzem (tym do siekania) na wysokich obrotach. Kiwi i banana pokrojone w mniejsze kawałki oraz miód zmiksowałam z jogurtem greckim w tym samym pojemniczku z ostrzem. Koktajl podałam w pękatej szklance, posypany pierniczkową kruszonką i przyozdobiłam plastrem kiwi. Gotowe. Smacznego!🙂

 

post scriptum: A co robi człowiek, jeśli ma w perspektywie najbliższych tygodni do usunięcia jeszcze 2 zęby mądrości? Zbiera przepisy na zupy-krem. Podsyłajcie mi proszę pomysły na zupy kremowe lub inne papki🙂

koktajl owocowy

koktajl owocowy

 

Kiwi cocktail with gingerbreads

Ingredients (for about 2 portions):

· 200 ml greek joghurt
· 3-4 kiwi fruits
· 1 small banana (optionally)
· 2 teaspoons of honey
· 3-4 gingerbreads
· kiwi slices to decorate

Blend kiwi, banana, honey and greek joghurt. Pour in glasses. Blend gingerbreads with blender. Season cocktail with gingerbreads and decorate with slices of kiwi. That’s all! Enjoy!🙂

koktajl owocowy

koktajl kiwi

9 thoughts on “koktajl kiwi z pierniczkami

  1. Łączę się w ósemkowym bólu. Pamiętam moje poteżne zdenerwowanie, kiedy jeść chciałam a nie miałam jak😉 u mnie królowały jogurty, pewnie dlatego, że nie mam blandera😉

    1. Za jogurtami nie przepadam, ale za to jest maślanka, kefir i serki. Już z każdym dniem jest coraz lepiej, ale przede mną jeszcze 2 zęby więc…Jem oczami.
      Na dodatek dziś koleżanka zauważyła że mam ogromnego zółtego siniaka na żuchwie i na szyi, także dodatkowo wyglądam jak ofiara przemocy w rodzinie😉

  2. Czasem dobrze pocierpieć dla takich pyszności😉 Pewnie gdyby nie operacja to deser by nie powstał! Mój blender umarł śmiercią tragiczną i czekam na nowy ;( jeszcze nie zdecydowałam się jaki. Chcę żeby nie miał problemu z kruszeniem mrożonych owoców!

    1. Pewnie by nie powstał, ale ja mam w perspektywie jeszcze 2 takie usunięcia i lekko mnie przeraża niemożność jedzenia tak jak wszyscy pozostali😦 Co do blendera, ja mam wersję podstawową – z końcówką do blendowania i pojemniczkiem do siekania – moc 600W i słabszego nie mam sensu kupować. W pojemniczku do siekania zmieli bez problemu orzechy itp. ale z tego co pamiętam do lodu chyba potrzebna była albo inna końcówka, albo większa moc już nie pamiętam. Teraz sobie myślę, że to kruszenie lodu byłoby fajne do robienia sorbetów…:)

      1. Nawet mi nie mów o sorbetach😀 w głowie mam tyle sprzętów które chętnie bym kupiła, że pewnie bym zbankrutowała. To maszyna do lodów to porządny mikser🙂

        p.s
        Dostałaś może zaproszenie na „Weekend ze smakiem” we Wrocławiu 7-9 czerwca?

      2. A mnie nawet gdyby było stać na te wszystkie kuchenne precjoza, to nie miałabym ich gdzie pomieścić w moich 5metrach kwadratowych😦

        Zaproszenia nie dostałam.

    1. Powiem, że pierniczki w formie skruszonej rozpływające się w ustach były przednie, więc polecam przetestować nawet jeśli możesz swobodnie gryźć😉

Zapraszam do komentowania :)

