deser truskawka & pinacolada

Wiem, że to już trzeci tego typu deser w ostatnim czasie i mam nadzieję, że nie czujecie się znudzeni, ale czasem jest tak, że jak coś mi posmakuje to mogę to wcinać do znudzenia. Tym bardziej, że deser robi się super prosto i szybko (nie licząc czasu oczekiwania). Zrobiłam zapas żelatyny (chociaż ma wstrętny zapach, który trochę odstrasza) i jak tylko przyjdzie mi ochota to miksuję, poniżej możecie zobaczyć kolejną wariację na ten temat.

Nie jest to z pewnością deser, który poleciłabym na eleganckie przyjęcie, bo tym razem warstwy wyszły bardzo delikatne i z wniesieniem deseru i pokrojeniem go było trochę śmiechu, bo jak to galaretka – wszystko się trzęsło i nie chciało trzymać pionu (myślę, że w odwrotnej konfiguracji sztywniej by się trzymał, bo warstwa mleczna była delikatniejsza, ale zależało mi, żeby truskawkowa masa była na górze). Ale na luźne babskie spotkanie, na które go przygotowałam, jest w sam raz – lekki i orzeźwiający.  Polecam eksperymentowanie z miksowaniem, a nóż widelec od niechcenia wyjdzie coś pysznego😉

deser z truskawkami

Składniki:

· ok. 500 g truskawek
· 5 łyżeczek żelatyny
· 350 ml skondensowanego niesłodzonego mleka
· galaretka o smaku pinacolada
· herbatniki
· kilka truskawek do dekoracji

Deser standardowo przygotowałam plastikowym pojemniku do  przechowywania żywności, tak jak dwa poprzednie. Galaretkę rozpuściłam w ok. 100 ml wrzątku i pozostawiłam do ostygnięcia. Zimną zmiksowałam razem ze skondensowanym mlekiem. Pojemnik wyłożyłam herbatnikami i wlałam masę mleczną, a następnie pozostawiłam w lodówce do stężenia.  Myślę, że gdyby do mleka i galaretki dodać jeszcze porcję żelatyny, warstwa byłaby sztywniejsza, a tym samym deser łatwiejszy w podawaniu.

deser z truskawkami

Truskawki zmiksowałam przy pomocy blendera razem z żelatyną rozpuszczoną w ok. 50 ml gorącej wody. Kiedy jedna warstwa deseru stężała, ułożyłam drugą warstwę herbatników i zalałam je masą z truskawek. Pojemnik znów powędrował do lodówki. Po kilku godzinach deser przetransportowałam na talerz, udekorowałam połówkami owoców i gotowe! Smacznego🙂

deser z truskawkami

deser z truskawkami

7 thoughts on “deser truskawka & pinacolada

  1. Wygląda wspaniale, ma cudowny kolor🙂
    Myślę, że fajnie by wyglądał podany na przykład w kieliszkach – nie byłoby problemu z krojeniem🙂

    1. Dobry pomysł, albo w pucharkach takich jak do lodów. W ogóle sama ta warstwa mleczna jast tak dobra, że zastanawiam się jakby z niej zrobić samodzielny deser🙂

Zapraszam do komentowania :)

