zapiekane warzywa pod beszamelem

Dziś prosta zapiekanka z warzyw pod beszamelem. Do jej przygotowania wykorzystałam warzywa, które lubię i które akurat dostępne były w moim warzywniaku. Po zapieczeniu są mięciutkie, wręcz rozpływają się w ustach, razem z beszamelowym sosem i odrobiną rozmarynu.

zapiekane warzywa

Składniki:

· 1 dość spora cukinia
· 3 małe pomidory
· 1 seler
· 3 czerwone cebule
· 2 łyżki mąki
· ok. 2 szklanki mleka
· gruby plaster masła
· gałka muszkatołowa
· sól do smaku
· pieprz cytrynowy
· rozmaryn
· 2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
· kawałek żółtego sera

Wszystkie warzywa umyłam i pokroiłam w cienkie plastry. W rondelku rozpuściłam masło, dodałam mąkę, smażyłam chwilkę. Rondelek zestawiłam z ognia, dołałam ok. pół szklanki mleka i szybko wymieszałam, aby rozbić wszystkie grudki, znów dolałam mleka i kiedy sos nabrał gładkiej konsystencji postawiłam go znów na ogień i wlałam resztę mleka. Dodałam przyprawy: pieprz cytrynowy, gałkę muszkatołową i sól do smaku.

Do naczynia do zapiekania wlałam połowę beszamelu i naprzemiennie układałam warzywa w 3 rzędach. Kiedy już wszystkie warzywa znalazły się w naczyniu, całość jeszcze posypałam solą. Do pozostałego sosu dodałam koncentrat pomidorowy i taką mieszanką polałam warzywa z wierzchu. Posypałam żółtym serem startym na tarce i odrobiną rozmarynu. Zapiekałam pod przykryciem ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 180ºC. Przy czym ostatnie 10 minut bez przykrywki. Smacznego!🙂

warzywa pod beszamelem

warzywa zapiekane

One thought on “zapiekane warzywa pod beszamelem

Zapraszam do komentowania :)

