lekka jak chmurka pianka truskawkowo-rabarbarowa

Ostatnio ilekroć jestem na stoisku warzywniczym myślę sobie – no może dość już tych truskawek – ale kiedy kłują aż w oczy tą swoją dojrzałą czerwonością, to zaraz przychodzi mi do głowy, że zaraz znikną i truskawkami zajadać się będzie można dopiero za rok. I wracam do domu z woreczkiem pełnym owoców, a potem myślę co by tu z nich przygotować. O mojej fascynacji szybkimi deserami na zimno z udziałem żelatyny już wspominałam – dziś kolejny z serii żelatynowo-owocowych przepisów.

Dziś też premiera mojej nowej formy silikonowej, którą dostałam na urodziny od siostry. Jest to też mój pierwszy raz z formą wykonaną z silikonu – to mój pierwszy nabytek i mam nadzieję, że nie ostatni. Deser wyszedł lekki ale zwarty – nie tak jak te na bazie galaretek. Można go bez problemu kroić i przekładać na talerzyki. Miałam mały problem z wyjęciem go z formy, ale mój zmysł Macgyver’a szybko zadziałał – podgrzałam formę z wierzchu suszarką (może z góry troszkę za mocno) i deser z łatwością wyszedł ze środka (może mogłam posmarować trochę foremkę olejem).

Lekki jak chmurka – nawet nie czuć, że ję go tyle zjadło😉

Przepis dodaję do akcji Czerwone owoce w roli głównej

pianka truskawkowo-rabarbarowa

Składniki (na foremkę o wymiarach 21,5×9 cm):

· 400 g truskawek
· 4 łodygi rabarbaru
· 2-3 łyżki cukru
· ½ szklanki wody do gotowania rabarbaru i ¼ do rozpuszczenia żelatyny
· 6-7 łyżeczek żelatyny w proszku
· 200 ml śmietany kremówki (ja użyłam 30%)

Rabarbar myjemy dokładnie i obieramy z włókien. Kroimy na mniejsze kawałki i podgotowujemy z cukrem i połową szklanki wody. Kiedy zmięknie odcedzamy (pozostały z gotowania płyn można wymieszać z wodą i powstanie kompocik) i wrzucamy do blendera. Truskawki myjemy, usuwamy szypułki i również wrzucamy do blendera. Wszystko razem miksujemy do postaci musu. Żelatynę rozpuszczamy w ¼ szklanki ciepłej wody. Dodajemy ją do musu i mieszamy bardzo dokładnie lub miksujemy ponownie. Śmietanę ubijamy na sztywno, po czym mieszamy z musem i wylewamy do formy. Odstawiamy do lodówki, najlepiej na całą noc. Dekorujemy i podajemy według uznania. Smacznego!🙂

pianka rabarbarowo-truskawkowa

pianka

3 thoughts on “lekka jak chmurka pianka truskawkowo-rabarbarowa

    1. Dziękuję🙂 Zamiast formy do ciasta można wykorzystać też pojemniczki po serkach typu mascarpone czy ricotta – 1 pojemniczek na 1 porcję. Ja właśnie zaczęłam zbierać opakowania z myślą, że może właśnie do takiego celu się przydadzą.

Zapraszam do komentowania :)

