budyniowe ciasto z rabarbarem

Wprost nie mogłam się dziś doczekać, by podzielić się z Wami tym przepisem. Robiąc to ciasto nie spodziewałam się zupełnie, że będzie tak pyszne, a przy tym tak proste w wykonaniu. Zwłaszcza, że nie przykładałam się dziś szczególnie do odmierzania składników, więc istniała szansa, że zaliczę jakąś małą katastrofę😉

Cudowne ciasto! Wilgotne, waniliowe, pulchne, a posypany z wierzchu cukier po upieczeniu skarmelizował się tworząc chrupką warstwę. Na zdjęciu tego nie widać, ale w środku ciasto miejscami zachowało budyniową warstwę. W innych miejscach warstwy się połączyły. Kwaskowy rabarbar pasuje tutaj jak ulał stawiając przysłowiową kropkę nad „i”🙂

A zainspirowałam się tym przepisem.

ciasto budyniowe z rabarbarem

Składniki na ciasto:

· 200 g miękkiego masła
· ½ szklanki cukru
· 2 jajka
· 1 szklanka mąki pszennej
· 4 łyżeczki mąki ziemniaczanej
· 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
· 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
· 5 łodyg rabarbaru
· trochę cukru do posypania ciasta z wierzchu

Składniki na budyń:

· 1 budyń waniliowy
· 2 – 3 łyżki cukru
· 1 szklanka mleka
· 1 łyżka masła
· 2 łyżeczki cukru waniliowego

W pierwszej kolejności przygotowałam budyń – standardowo – część mleka zagrzałam z cukrem i cukrem waniliowym, a drugą część wymieszałam z proszkiem budyniowym. Do dobrze ciepłego mleka wlałam budyń i cały czas mieszając doprowadziłam do zagotowania. Budyń musimy porządnie wymieszać, bo z takiej ilości mleka piorunem robi się gęsty i trzeba uważać, żeby nie porobiły się kluchy. Zgasiłam gaz i do budyniu dodałam masło. Wymieszałam na gładką masę i odstawiłam przykrywając folią aluminiową, żeby nie zrobił się kożuch (tak na marginesie – uwielbiam kożuch na budyniu, a Wy?).

Rabarbar umyłam i obrałam z włókien.

Teraz pora na ciasto. Miękkie masło wkroiłam do garnka i zaczęłam miksować dosypując cukier i po jednym jajku. A następnie dodałam obie mąki, proszek do pieczenia i sodę i miksowałam do połączenia składników. Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i rozsmarowałam połowę ciasta. Następnie na ciasto wylałam budyń, a potem znów drugą połowę ciasta. Na wierzch wkroiłam rabarbar i posypałam całość cukrem. Piekłam w nagrzanym uprzednio piekarniku, przez 1 godzinę i 15 minut w temperaturze 150ºC z termoobiegiem (bez termoobiegu trzeba zwiększyć temperaturę do ok. 170ºC). Gotowe. Smacznego!

ciasto z budyniem i rabarbarem

budyniowe ciasto z rabarbarem

ciasto z budyniem

Przepis dodaję do Akcja rabarbar – IV edycja

7 thoughts on “budyniowe ciasto z rabarbarem

Zapraszam do komentowania :)

