zapiekanka z pora i schabu

Dziś zapiekanka polecana jako rozgrzewająca i i sycąca, w sam raz na mroźne popołudnie. Wprawdzie dzisiejsze popołudnie z mrozem ma niewiele wspólnego (na szczęście), ale zapiekanka i tak dobrze się sprawdziła. Przepis pochodzi z zimowego dodatku kulinarnego do „Świata kobiety” (nr 4/2012). Bardzo szybka i prosta zapiekanka schabowa z porem i pysznym kremowym sosem. Dodatek chleba tostowego, który z wierzchu pysznie się przypiekł czyni tę zapiekankę bardzo nietypową, ale naprawdę smaczną. Polecam wypróbować, jeśli nie ze schabem, to z jakimś innym mięskiem, albo z rybą.

zapiekanka z pora i schabu

Składniki:

· 2 pory (bez tych najzieleńszych części)
· 3 cebule
· 3 łyżki oleju
· 4 kotlety schabowe
· 4 kromki chleba tostowego
· 2 łyżki mąki
· 200 ml śmietany kremówki
· 250 ml mleka
· 100 g sera koziego (ja użyłam zwykłego żółtego)
· pieprz i sól do smaku
· gałka muszkatołowa
· tłuszcz do formy

Pory oczyściłam, umyłam i pokroiłam w krążki, cebulę obrałam i pokroiłam w talarki. Na patelni rozgrzałam olej i obsmażyłam z obu stron  na złoto wszystkie 4 kotlety. Formę do pieczenia wysmarowałam masłem i wyłożyłam ją kromkami chleba tostowego. Na wierzchu ułożyłam podsmażone mięso.

Na tej samej patelni, na której smażyłam mięso podsmażyłam cebulę i pora. Po czym podsypałam mąką i chwilkę smażyłam, a następnie dodałam śmietanę i mleko. Dusiłam ok. 5 minut często mieszając. W przepisie nigdzie nie jest podana sól, natomiast nie wyobrażam sobie nie posolić tego dania, dlatego posoliłam pora i cebulę oraz trochę posypałam ułożone w naczyniu mięso. Do pora i cebuli dodałam jeszcze czarny pieprz i odrobinę gałki muszkatołowej. Wszystko to przelałam z patelni na mięso, a na wierzchu ułożyłam pokrojony w cienkie plasterki ser żółty. Zapiekałam ok. 15 minut w temperaturze 170ºC (z termoobiegiem, bez termoobiegu trzeba ustawić temp. ok. 200ºC).

Zapiekankę podałam z ryżem basmati, natomiast przypuszczam, że w założeniu tego dania dodatkiem miał być właśnie chleb tostowy. Smacznego!🙂

zapiekanka z pora ze schabem

zapiekanka ze schabu

Leeks and pork casserole

Ingredients:

· 2 leeks (without this most green parts)
· 3 onions
· 3 tablespoons of vegetable oil
· 4 pork chops
· 4 slices of toast bread
· 2 tablespoons of flour
· 200 ml double cream
· 250 ml milk
· 100 g goat cheese (I used hard cheese)
· salt and pepper to taste
· nutmeg
· oil to baking form

Wash leeks, peel onions and chop in slices. Fry all 4 pork chops on vegetable oil until it’s golden-brown. Oil your baking form and fill with toast bread. Put pork chops on top.

Fry onions and leeks for few minutes on the same frying pan that pork chops, next add flour and mix. Add milk and double cream, mix all together. Stew for a 5 minutes, mix from time to time. Add some salt to onions and leeks, and season with salt pork chops. Add a little bit of nutmeg and black pepper. Pour it on top of pork chops, place few slices of cheese. Bake for about 15 minutes in 170ºC with termocirculation (if you beke without termocirculation  increase temp. to 200ºC). Casserole is ready. Enjoy!🙂

4 thoughts on “zapiekanka z pora i schabu

Zapraszam do komentowania :)

