tarta kalafiorowa

Po tarcie ze szpinakiem postanowiłam wypróbować inne warzywo – kalafiora. Zainspirowałam się przepisem na tort kalafiorowy z „Polskiej kuchni”.

Kalafior jest dużo delikatniejszy w smaku niż szpinak, ale ciasto francuskie i pieczarki fajnie go uzupełniają. Składniki niepozorne, ale 2 kawałki tarty wystarczyły, żeby poczuć sytość.

tarta kalafiorowa

Składniki:

· 1 nieduży kalafior
· kilka pieczarek
· 250 ml śmietany 18%
· 3 jajka
· kawałek żółtego sera
· sól i pieprz do smaku
· opakowanie ciasta francuskiego
· odrobina masła

Kalafiora podzieliłam na różyczki i ugotowałam na parze do stanu al dente, soląc lekko. Pieczarki obrałam, opłukałam i pokroiłam na półplasterki. Podsmażyłam je na złoto na odrobinie masła. Śmietanę wymieszałam z jajkami, solą i pieprzem. Dodałam też część żółtego sera startego na tarce.

Ciastem francuskim wyłożyłam formę do tarty. Rozgrzałam piekarnik do ok. 160ºC i do gorącego włożyłam formę z ciastem. Piekłam 15 minut z włączonym termoobiegiem. Po tym czasie ciasto wyjęłam, ułożyłam na nim kalafiora, zalałam masą śmietanowo-jajeczną, a następnie rozłożyłam na wierzchu pieczarki i posypałam resztą żółtego sera. Piekłam 20 minut w tej samej temperaturze i z termoobiegiem. Tarta gotowa. Smacznego!🙂

tarta z kalafiorem

kalafiorowa tarta

Cauliflower tart

Ingredients:

· 1 small cauliflower
· few champignons
· 250 ml cream 18%
· 3 eggs
· piece of hard cheese
· salt and pepper to taste
· package of puff pastry
· little bit of butter

Divide cauliflower into smaller parts and steam until it’s al dente. Salt a little bit. Peel champignons, wash them and slice in halfslices. Fry them with a little bit of butter until it’s golden-brown. Next mix cream, eggs, salt and pepper. Add part of hard cheese (grated). Cover your tart form with puff pastry and put into preheated oven for about 15 minutes in 160ºC (with termocirculation). After this time, cover your pastry with cauliflower, pour with cream and eggs, add all champignons, and at last add the rest of hard cheese (grated). Put into oven for another 20 minutes. Serve hot. Enjoy!🙂

4 thoughts on “tarta kalafiorowa

Zapraszam do komentowania :)

