i u mnie przyszła pora na hummus :)

Już tyle razy trafiałam na różnych blogach kulinarnych na hummus, że ciekawość zwyciężyła i postanowiłam spróbować co to za cudak.

Skonsultowałam się z ciocią Wiki w sprawie składników i zabrałam się do pracy. Wczorajszy dzień nie był najwyraźniej moim najlepszym jeśli chodzi o zręczność – najpierw od stóp do głów ochlapałam się zalewą z cieciorki podczas otwierania puszki (zlew i podłoga też ucierpiały – nie przypuszczałam, że taka mała puszka może mieć taki promień rażenia), by zaraz potem świeżo założone tego dnia spodnie opryskać sokiem z cytryny. Niech żyje zgrabność!😉 Po fakcie też doczytałam, że przed zblendowaniem sezam należy uprażyć, ale już trudno, może następnym razem.

Nie miałam oliwy z oliwek, więc wykorzystałam oliwę z suszonych pomidorów, a pastę z sezamu wykonałam sama blendując sezam z rzeczoną oliwą. Co do smaku…chyba wszystko, co zawierać będzie czosnek, będzie mi smakować🙂 Jestem czosnkową dziewczyną ;P Hummus ma smak oryginalny, trudny do porównania z czymś co już jadłam. Bardzo podoba mi się ten sezamowy posmak i zastanawiam się jak smakuje taka oryginalna pasta tahini, która wykorzystywana jest do przygotowywania hummusu. Nie miałam też chlebka pita, ale zamiast niego dobrze sprawdziły się grzanki z chleba tostowego. Dla przybrania i dodatkowych walorów smakowych – mięta.

humus

Składniki:

· 6 łyżek sezamu
· oliwa z oliwek (u mnie oliwa która została w słoiku po suszonych pomidorach)
· puszka cieciorki
· 2 ząbki czosnku
· sok ½ cytryny
· sól do smaku
· mięta do dekoracji

Sezam wrzuciłam do blendera i zmiksowałam z 3 łyżkami oliwy. Następnie dodałam pozostałe składniki: odcedzoną cieciorkę, obrany czosnek oraz sok z cytryny. Blendowałam do uzyskania pożądanej konsystencji, dodając w międzyczasie po trochu oliwę. Na koniec posoliłam i wymieszałam całość jeszcze raz. Wyszła w miarę gładka i wilgotna pasta. Spróbujcie i Wy!🙂

hummus

2 thoughts on “i u mnie przyszła pora na hummus :)

Zapraszam do komentowania :)

