lekkie orzeźwienie: kompot rabarbarowo – miętowy

W upalne dni bardzo dobrze sprawdzają się kompoty owocowe. Są dla mnie fajną odskocznią od wody, a przede wszystkim są zdrowsze od wszelkich napojów kupowanych w sklepach. Dla fanów bardzo zimnych napojów polecam dodanie kostek lodu, mnie wystarczy w zupełności schłodzenie w lodówce. Mięta świetnie uzupełnia rabarbarowy smak i orzeźwia.

kompot rabarbarowo-miętowy

Składniki (kompot przygotowałam w garnku w którym gotuję rosół, więc na pewno ma kilka litórw):

· 3 dość grube łodygi rabarbaru
· kilka gałązek mięty
· ½ cytryny
· cukier do smaku

Rabarbar umyłam, obrałam z włókien i pokroiłam na mniejsze kawałki. Listki mięty oberwałam z łodyg, opłukałam i odłożyłam do miseczki. Rabarbar zagotowałam z cukrem. Gotowałam max. 5 minut. Potem zgasiłam gaz i wrzuciłam do garnka miętę. Całość odstawiłam pod przykryciem do ostygnięcia. Do zimnego kompotu dodałam sok z połowy cytryny i wymieszałam. Gotowe🙂

 

rabarbarowo miętowy kompot

Zapraszam do komentowania :)

