klopsiki w sosie koperkowym

Dzisiaj chciałam Wam zaproponować łagodną wersję mielonego mięsa. Miękkie i delikatne klopsiki w koperkowym sosie na bazie śmietany. Pomimo braku wielu przypraw wcale nie są mdłe, za to mocno koperkowe i takie słodko-słone, przez słodką śmietankę. Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze dodaję do mielonych mniej lub więcej kaszy manny, a mniej mąki. Dla mnie przynajmniej są wtedy smaczniejsze i bardziej miękkie. Jesli jeszcze nie próbowaliście takiej wersji mielonych, to zapraszam do testowania🙂

klopsy z mielonego mięsa w koperkowym sosie

Składniki (z tych ilości wyszło mi kilkanaście klopsików):

· ok. 400 g mięsa mielonego (u mnie łopatka)
· 1 jajko
· szczypta soli i pieprzu
· 5-6 łyżek kaszy manny
· ½ czerstwej bułki
· 2 łyżki mąki + trochę mąki do obtaczania klopsików
· 250 ml śmietany 18% (słodkiej)
· kilka łyżek posiekanego koperku
· bulion (ewentualnie przyprawa typu warzywko)

Mięso przełożyłam do sporej wielkości miski, tak, żeby wygodnie było wyrabiać. Bułkę namoczyłam w ciepłej wodzie i porządnie odcisnęłam. Dodałam ją do mięsa, a także jajko i odrobinę soli i pieprzu. Wyrabiałam ręką, aż składniki się połączyły, a bułka dobrze się rozdrobniła. Następnie po trochu zaczęłam dodawać kaszę mannę i 2 łyżki mąki. Po dodaniu mąki mięso bardzo klei się do rąk, dlatego wolę jej dodawać jak najmniej. Z resztą wydaje mi się, że klopsiki z kaszą manną zamiast mąki są delikatniejsze i bardziej pasują do koperkowego sosu. Z mięsa formujemy kule (troszkę większe niż orzechy włoskie) i obtaczamy w mące. Żeby mięso tak się nie kleiło do rąk, można wylać na dłonie odrobinę oleju.

W sporym garnku lub rondlu zagotowujemy bulion lub wodę z dodatkiem przyprawy typu warzywko. Wody musi być tyle, aby klopsiki po włożeniu były prawie całe zakryte. Lepiej wybrać szerszy garnek lub patelnię z wysokim rantem, tak aby klopsiki gotowały się obok siebie, a nie jeden na drugim. Do wrzącego bulionu wkładamy klopsiki i zmniejszamy ogień, płyn powinien tylko lekko pyrkać. Gotujemy 15-20 minut bez przykrycia, aby większość wody odparowała i sos się zagęścił. Od czasu do czasu potrząsamy energicznie garnkiem, aby klopsiki obgotowały się ze wszystkich stron. Po tym czasie mięso zalewamy śmietaną i zasypujemy koperkiem. Mieszamy znów potrząsając garnkiem. Gotujemy jeszcze chwilkę, aż śmietanka się zredukuje i zagęści. Dosalamy do smaku, jeśli jest taka potrzeba i gotowe. Smacznego!🙂

klopsy z mielonego mięsa w koperkowym sosie

klopsy z mielonego mięsa w koperkowym sosie

Zapraszam do komentowania :)

