bób z koperkiem i słonecznikiem

Jestem bobową maniaczką. Jak przysiądę do kilogramowej porcji, to jestem w stanie zjeść na raz prawie cały. Bób jest dla mnie jednym z wielu smaków lata. Już sam zapach gotujących się fasolek  sprawia, że cieknie mi ślinka.

Sezon na bób dopiero się rozpoczął, ale kiedy znudzi Wam się zajadanie go w wersji podstawowej, możecie wypróbować wersję wzbogaconą. W tej postaci bób można podać i na ciepło i na zimno. Zachęcam do testowania i dzielenia się swoimi pomysłami na przygotowanie bobu. Zainspirowałam się przepisem z gazety, co widać na fotkach🙂

bób z koperkiem i słonecznikiem

Składniki:

· 500 g bobu
· 2 ząbki czosnku
· 1 łyżka posiekanego koperku
· garść ziaren słonecznika
· sól
· olej lub oliwa z oliwek
· odrobina masła
· listki bazylii (opcjonalnie)

Bób gotujemy do stanu al dente (ok. 15 minut), ja odrobinę przesadziłam z czasem i fasolki były raczej miękkie. Zgodnie z informacją zawartą w przepisie posoliłam go pod koniec gotowania. Zawsze wrzucałam bób już do osolonej wody, nie wiem, czy jest jakaś różnica? Odcedziłam go i zostawiłam do przestygnięcia.

Na suchej patelni uprażyłam słonecznik, po czym przełożyłam go do miseczki.

Czosnek obrałam i pokroiłam na cienkie plasterki. Na patelni na której prażyłam słonecznik rozgrzałam nieco oleju i masła i podsmażyłam lekko czosnek. Bób obrałam (choć bardzo trudno było opanować chęć wkładania go do buzi zamiast na patelnię;)) i wrzuciłam na patelnię. Chwilkę podsmażałam, aby się zagrzał. Posypałam posiekanym koperkiem, wymieszałam, a na koniec dodałam uprażony słonecznik i kilka listków bazylii. Bobowa sałatka gotowa. Smacznego!🙂

bób ze słonecznikiem i koperkiem

sałatka z bobu

One thought on “bób z koperkiem i słonecznikiem

Zapraszam do komentowania :)

