piątkowa rozpusta

Chyba biomet dziś niekorzystny, a ciśnienie spada, bo od rana chodzę z oczami na zapałkach. Jak tylko więc zobaczyłam u Kasi przepis na tą mrożoną kawę, aż ślinka mi pociekła i nie mogłam się doczekać, kiedy przygotuję taką dla siebie. Zainspirowana pomysłem, zamiast bitej śmietany dodałam lody śmietankowe, a na „przegryzkę” po herbatniku. Zamiast mocnego schłodzenia kostkami lodu, wykorzystałam lekko ciepłą kawę i zmrożone lody – bardzo lubię to połączenie, ponieważ poszczególne warstwy nie mieszają się bardzo i przyjemnie czuć raz smak ciepłej mocnej kawy z bananami, a raz zimnego śmietankowego loda.

Jeśli więc chcecie zrobić sobie małą przyjemność po całym tygodniu pracy – to zapraszam na kawę🙂

bananowa kawa

Składniki:

· 150 ml kawy (u mnie mocna kawa rozpuszczalna)
· 1 mały banan
· ok. 3 łyżeczki cukru
· mleko skondensowane niesłodzone
· lody śmietankowe
· kakao
· herbatniki (opcjonalnie)

Lekko ciepłą kawę zmiksowałam blenderem z pokrojonym na kawałki bananem i cukrem. Powstała gruba, dość sztywna pianka, która utrzymywała się na powierzchni kawy. Kawę z bananem rozlałam do szklanek, wrzuciłam po kulce lodów i uzupełniłam mlekiem. Z wierzchu posypałam odrobiną kakao. Przyznaję się bez bicia – wypiłam obie🙂 Smacznego!

kawa z bananami i lodami

kawa z bananem i lodami śmietankowymi

Banana coffee

Ingredients:

· 150 ml coffee (i used instant coffee)
· 1 small banana
· about 3 teaspoons of sugar
· condensed milk
· cream ice cream
· coacoa
· biscuits (optionally)

Blend lightly warm coffee with banana and sugar. Pour it into glasses, add scoop of ice cream, fill up with condensed milk and season with cocoa. Your coffee is ready. Enjoy!🙂

4 thoughts on “piątkowa rozpusta

Zapraszam do komentowania :)

