racuszki serowe z morelami

Smak moreli poznałam w sumie stosunkowo niedawno. Najpierw zasmakowałam w suszonych, a chyba od ubiegłego roku, w sezonie, kupuję świeże morele. Lubię wszelkie orzechowe smaki owoców, a morela właśnie dla mnie taki lekko orzechowy posmak ma. Ponadto mają piękny kolor – chyba nawet brzoskwinie nie są tak ładne🙂

Wahałam się pomiędzy przygotowanem morelowej tarty, a kolejnym przepisem z książki „Potrwy smaczne i niedrogie”, z której przygotowywałam już serowe knedle. Postanowiłam więc wypróbować również serowe – racuszki. Przepis nr 582.

To był strzał w 10! Naprawdę świetny przepis – lata 80-te były mistrzami w przygotowywaniu czegoś z niczego🙂 Racuszki wyszły pulchne, delikatne i myślę, że nawet bez dodatku moreli (bo w oryginalnym przepisie nie ma moreli) byłyby pyszne.

racuszki serowe z morelami

Składniki:

· 250 g sera twarogowego (u mnie tłusty)
· 3-4 łyżki mąki
· 2 łyżki cukru pudru
· 2 jajka
· 1 łyżeczka proszku do pieczenia
· szczypta soli
· kilka moreli
· olej do smażenia

racuszki serowe

Jajka rozbiłam, oddzielając żółtka od białek. Białka z solą ubiłam na sztywno. Do żółtek dodałam cukier i ser i utarłam łyżką na gładką masę. Następnie dodałam mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszałam (ciasto było bardzo gęste), a następnie dodałam pianę z białek i wymieszałam delikatnie. Jeśli uważacie, że ciasto jest zbyt gęste lub dodaliście za dużo mąki, można dolać odrobinę wody lub mleka. Teraz pora na morele – umyłam je i oddzieliłam pestki. Każdą połówkę owocu pokroiłam na plasterki i dodałam do masy racuszkowej. Ciasto wymieszałam i kładłam łyżką na rozgrzany olej. Smażyłam na średnim ogniu na złotobrązowo. Placuszki są dość delikatne i niełatwo dają się przekładać na drugą stronę, dlatego najlepiej cierpliwie poczekać, aż każda strona się wysmaży. Z podanej ilości wyszło mi ok. 10 racuszków, czyli zdecydowanie za mało😉

Smacznego!

racuchy z sera twarogowego

racuchy z sera twarogowego

 

Cottage cheese pancakes with apricots

Ingredients:

· 250 g cottage cheese
· 3-4 tablespoons of flour
· 2 tablespoons of powder sugar
· 2 eggs
· 1 teaspoon of baking powder
· little bit of salt
· few apricots
· vegetable oil

Separate egg whites and beat them with a little bit of salt. Add sugar and cottage cheese to egg yolks and mix it until it’s smooth. Next add flour and baking powder, mix again (it will be very thick) and add whipped whites. Mix it gently. If it’s still to thick add little bit of water or milk.

Now it’s time for apricots: wash them, separate seeds, and cut in halfslices. Add them to dough and mix. Fry pancakes until it’s golden-brown. I made about 10 pancakes from that quantity of ingredients – it’s definietly to small🙂 Enjoy!

4 thoughts on “racuszki serowe z morelami

    1. Spróbuj koniecznie i daj znać, czy Ci smakowały. A ja chyba muszę do tej książki przysiąść na dłużej, bo zdaje się, że to prawdziwa skarbnica smaków🙂

Zapraszam do komentowania :)

