zakręcona frytka

Będąc nad morzem widzieliśmy wśród mnóstwa budek z jedzeniem również zakręconą frytkę. Co to takiego? To świetny pomysł na biznes😉 Spiralnie pokrojony ziemniak nabity na patyk, usmażony w głębokim tłuszczu i posypany przyprawami. Koniec filozofii🙂 Sęk w tym, że taka zakręcona frytka to koszt 6-7zł w takiej budce. Myślę, że sama wciełabym ze 3-4 takie zakręcone frytki. Przez głowę przeleciało mi, że ze sto lat temu (czytaj: jakieś 15?) miałyśmy z mamą taki nożyk do robienia spiralek z warzyw. Okazuje się, że chomikowanie niektórych (nie)zbędnych rzeczy ma swój wyższy cel😉 Mama z kuchennych czeluści wygrzebała dla mnie ów „przyrząd do atrakcyjnego krojenia warzyw” i stała się obiecana Lubemu zakręcona frytka.

Zakręcona frytka to bynajmniej nie jest teraźniejszy wynalazek, bo jak zobaczycie na zdjęciu, producent nożyka uwzględnił opcję jej wykonania w swojej instrukcji obsługi. Poza frytką, można nożykiem wykonywać spiralki z różnych podłużnych warzyw np. z ogórka.

zakręcona frytka

Przepisu na przygotowanie frytek chyba nie trzeba zamieszczać. Jeśli w czeluściach Waszych kuchni odkryjecie taki dziwny przedmiot, to możecie już sami przygotowywać zakręcone frytki🙂 Zrobiłam też mały risercz – bardzo podobne, ale już uwspółcześnione nożyki można kupić w wielu sklepach internetowych, wystaczy wygooglować np. „nożyk do spiralnego krojenia warzyw”. Do mojego nożyka dołączony był druciany pałąk, którego końce zahacza się o końce spiralki i po prostu smaży na głębokim oleju. Próbowałam też nabić spiralkę na patyczek do szaszłyków, jednak trzeba mieć wtedy wyższy, a węższy garnek do smażenia. Można też próbować delikatnie spiralkę rozciągnąć i położyć na gorący olej, ale najlepiej chyba jednak wychodzi zaczepiona tym druciamym pałąkiem. Frytkę można posypać ulubionymi przyprawami i oczywiście posolić.

 frytka sprężynka

frytka zakręcona

nożyk do zakręconej frytki

6 thoughts on “zakręcona frytka

  1. Taaa, ja też widziałam mnóstwo budek z takimi frytkami nad morzem. Nie kupiłam, bo, przechodząc obok „pachniało” chemią. Po za tym. 6 zł. za jednego ziemniaka to wieeelka przesada; D Ale faktycznie, na każdym kroku widziałam ludzi jedzących te frytki: )

      1. A ja zakręconą frytkę jadłam w Tajlandii, tam też dotarły. Cena również nie była zachwycająca, ale jeśli wiem, że trzy ziemniaki kosztują 3zł to rozumiem. W Polsce chyba trochę zaszaleli! Tak czy inaczej, zakręcona frytka jest pyszna🙂

      2. Dokładnie, zwłaszcza, że w Polsce ziemniaki nie są jakimś szczególnym rarytasem😉 Ale fakt faktem, zakręcona frytka chyba będzie teraz częstym gościem mojego stołu – to jakiś chyba męski ulubieniec😉

  2. Widziałam takie zakrętasy w Trzęsaczu w tym roku. Do stoiska była ogromna kolejka. Mąż był bardzo napalony na takiego jazzy chipsa, ale w końcu daliśmy spokój. Teraz mi o nich przypomniałaś, muszę popytać w rodzince o taki nożyk albo zamówię w necie. Tymczasem zapraszam Cię do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013.

    1. Własnie też zwróciło naszą uwagę to, że tłumy dosłownie stały po tą frytkę na patyku🙂 Pomysł genialny w swej prostocie! Dziękuję za zaproszenie do akcji – na pewno wezmę udział, mam akurat cała reklamówę działkowych pomidorów🙂 Pozdrawiam!

Zapraszam do komentowania :)

