orzeźwiający napój arbuzowy

Do przygotowania tego napoju zainspirował mnie przepis zamieszczony w ostatnim egzemplarzu „To jest pyszne”. Upały nas nie opuszczają, więc szukam wciąż nowych sposobów na ochłodę. Dodatkowo postanowiłam wzbogacić mój napój odrobiną procentów, więc jeśli szukacie jakiegoś bardzo lekkiego wieczornego drinka (na cały litrowy dzbanek dodałam ok. 100 ml alkoholu, oczywiście można dodać więcej) – to wersja z dodatkiem alkoholu powinna być w sam raz🙂

Napój mocno schłodzony skutecznie orzeźwia, zawiera naturalną słodycz z owoców, a przy tym jest mało kaloryczny. Przygotowałam go w proporcji 1:1, czyli z takiej samej ilości wody i zmiksowanego arbuza. Zamiast kostek lodu dodałam zamrożone na kamień truskawki.

arbuzowy napój

Składniki:

· ćwiartka małego arbuza
· woda mineralna lekko gazowana lub gazowana
· zamrożone truskawki
· plasterki cytryny
· ok. 100ml alkoholu – u mnie był likier ze śliwek, ale może być jakiś inny owocowy likier np. cytrynowy (opcjonalnie)

Arbuza pozbawiamy pestek i miksujemy przy pomocy blendera. Przelewamy do dzbanka. Jeśli wybieramy opcję alkoholową dodajemy alkohol. Następnie uzupełniamy gazowaną wodą mineralną i mieszamy. Wrzucamy kilka zamrożonych truskawek i odstawiamy na kilka minut do lodówki. Pijemy mocno schłodzony z plasterkami cytryny. Można ewentualnie jeszcze przelać płyn przez sitko, aby pozbyć się wszystkich niezmielonych kawałków arbuza, ale ja tego nie robiłam (natomiast na pewno łatwiej wtedy będzie pić napój przez słomkę). Smacznego!🙂

arbuzowy drink

napój z arbuzem

 

Refreshing watermelon drink

Ingredients:

· quater of small watermelon
· mineral carbonated water
· frozen strawberries
· few slices of lemon
· about 100 ml of alcohol – I used plum liqueur, but you can use some other fruits liqueur for ex. lemon (optionally)

First watermelon: strip it of seeds, and mix with blender. Pour it into a jug. If you are going to prepare drink with alcohol now it’s time to add it. Fill up with mineral water and mix. Put inside few frozen strawberries and leave in fridge for several minutes. Drink when it’s very cold with slices of lemon.

If you want, you can pour it with strainer to leave all these lumps of watermelon. I didn’t do this but when you do, it will be easier to drink with straw. Enjoy!🙂

2 thoughts on “orzeźwiający napój arbuzowy

Zapraszam do komentowania :)

