hamburgery hand made

Dziś klasyka gatunku – tradycyjny hamburger (tudzież cheeseburger, bo z serem, jak mnie ciągle poprawia Luby), ale z kotletem home made. Kluczowy w całym daniu jest właśnie kotlet przygotowany samodzielnie. Pierwszy raz przygotowywałam burgera z domowym kotletem i jestem zaskoczona jak smaczne wyszło mięsko. Pojęcia nie mam z czego zrobione są sklepowe burgery i chyba nie chcę wiedzieć, ale z wyglądu nijak moich nie przypominają. Do całkowitego hand made hamburgera przydałyby się jeszcze własnoręcznie upieczone bułki, ale moje piekarnicze doświadczenie jest raczej w fazie żłobkowej, więc obawiam się, że mogłyby wylądować pod hasłem „disaster”.

Z podanej ilości mięsa wyszło mi sześć kotletów, tyle samo zakupiliśmy bułek i wszystko zjedliśmy we dwójkę🙂

domowy hamburger

Składniki:

· 400 g mielonej wołowiny (u mnie z Lidla)
· 1 jajko
· ok. 3 łyżek bułki tartej
· sól i pieprz do smaku
· 2 łyżeczki musztardy (u mnie Rosyjska)
· ok. 2 łyżki oleju

Dodatkowo:

· 6 bułek do hamburgerów (też z Lidla)
· ser żółty
· pomidor
· zielony ogórek
· czerwona cebula
· majonez
· ketchup
· musztarda
· 2 łyżki oleju

Clue całej kanapki to samodzielnie przygotowany kotlet. W bułę możecie oprócz tego włożyć to, na co macie ochotę.

hamburger hand made

Zabieramy się więc, za przygotowanie kotletów. W misce zagniatamy mięso z jajkiem, 1 łyżką oleju, bułką tartą i musztardą. Solimy i pieprzymy do smaku. Na dłonie wylewamy sobie drugą łyżkę oleju i robimy z mięsa kuleczki, które następnie spłaszczamy na cienkie, okrągłe kotleciki. Robimy je trochę większe od średnicy bułki, bo podczas smażenia się skurczą. Kiedy kotleciki są gotowe, rozkładamy je na desce i wkładamy do lodówki na ok. 30 minut.

Teraz przydałaby się patelnia do grillowania. Ja niestety nie mam takiej jeszcze w swojej kolekcji, dlatego kotlety usmażyłam na zwykłej patelni z użyciem odrobiny oleju. Kotlety smażymy do momentu, aż uzyskamy ulubiony stopień wysmażenia, czyli w moim przypadku dość spory.

Teraz sposób na chrupiące buły hamburgerowe – na osobnej patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju, bułki kroimy na pół i podpiekamy ich wewnętrzne strony – buła będzie z jednej strony fajnie chrupka i jednocześnie trochę się zagrzeje.

Z majonezu, ketchupu i odrobiny musztardy przygotowujemy sos.

Teraz już tylko pozostaje skomponować naszego hamburgera. Przekładamy bułki tym co lubimy i gotowe. Smacznego!🙂

hamburger

2 thoughts on “hamburgery hand made

Zapraszam do komentowania :)

