ekspresowa sałatka z sezonowych warzyw

Dostałam od koleżanki wprost z ogródka kilka pięknych małych pomidorków i nie mogłam się oprzeć, aby wykorzystać je do jakiejś sałatki. Wprawdzie ogórka nie powinno się podobno łączyć z pomidorem, ale bardzo lubię jego zapach, który zawsze kojarzy mi się z latem. A pomidorów, papryki i ogórków jest teraz w bród, mnożą się przepisy na przetwory, więc u mnie przekornie sałatka😉 Chociaż swoją drogą zastanawiam się nad wyprodukowaniem kilku słoików sosu a’la ajvar, bo strasznie mi smakuje, jeśli macie jakiś sprawdzony przepis, to proszę podeślijcie link, bo w przetworach nie jestem biegła.

Zatem sałatka – szybka i prosta – w sam raz na szybkie śniadanie lub kolację.

Sałatka z sezonowych warzyw

img_0001

Składniki:

· kilka małych pomidorków (mogą być też cherry)
· 1 żółta papryka
· 1 zielony ogórek
· szczypiorek
· sól i pieprz cytrynowy
· sok wyciśnięty z cytryny do smaku
· 2-3 łyżki majonezu
· 1 łyżka kwaśnej śmietany

Paprykę kroimy w kostkę, ogórka wraz ze skórką w słupki, pomidorki w ćwiartki. Warzywa mieszamy delikatnie ze sobą. Mieszamy majonez ze śmietaną w stosunku 2:1, czyli 2 części majonezu i jedna część śmietany. Solimy i pieprzymy do smaku, dodajemy też trochę soku z cytryny. Szczypiorek siekamy drobno i dodajemy do sosu. Zalewamy tak przygotowanym sosem warzywa, mieszamy i czekamy kilka minut, aż smaki przejdą sobą nawzajem. Sałatka gotowa. Smacznego!

img_0001_02

img_0001_03

3 thoughts on “ekspresowa sałatka z sezonowych warzyw

Zapraszam do komentowania :)

