jesienne ciasto z konfiturą z dyni

Tyle zostało z ciasta po posiedzeniu 3 osób – znaczy się dobre i przepis można podać dalej🙂 Wypiek powstał po połączeniu dwóch przepisów – tego, z którego piekłam red velvet oraz przepisu na ciasto dyniowe z kawą wg Kasi.

Lubię tego typu ciasta, może dlatego, że nie potrafię przykładać się sumiennie do każdego punktu w przepisie i zawsze ponosi mnie fantazja w ilości dodawanych składników. Tutaj wszystko pakuje się do gara, miesza widelcem, a potem tylko wsadza do pieca i gotowe. Fajne rozwiązanie, kiedy nie chce Wam się cudować z przygotowaniami. Tyle że u mnie piekło się strasznie długo, ale to dlatego, że przygotowałam sobie małą w obwodzie, ale głęboką foremkę (tą w której robiłam piankę lekką jak chmurka) – ciasto jest bardzo mokre, więc długo się piekło.

Ciasto jest mocno wilgotne, puszyste, ma piękny kolor i aromat kawowy. W smaku również czuć dynię (a nawet widać).

ciasto z dynią i kawą

Składniki:

· 1½ szklanki mąki pszennej
· ¾ szklanki cukru
· 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
· szczypta soli
· 2 jajka
· ½ szklanki oleju (u mnie rzepakowy)
· ½ szklanka maślanki (lub kefiru, zsiadłego mleka – u mnie była maślanka)
· słoiczek konfitury z dyni (wielkości majonezu)
· 1½ łyżeczki sody oczyszczonej
· 1 łyżeczka cynamonu
· ½ łyżeczki gałki muszkatołowej

Wymieszałam widelcem w garnku wszystki mokre składniki czyli: jajka, olej, maślankę, konfiturę dyniową, a następnie dodałam wszystkie suche: mąkę, cukier, kawę rozpuszczalną, sól, sodę, cynamon i gałkę. Wszystko wymieszałam dokładnie widelcem. Piekarnik nagrzałam do temperatury 180ºC. Ciasto przelałam do silikonowej formy i wstawiłam do gorącego piekarnika. Piekłam ok. 1 godzinę i 20 minut, ale to dlatego, że miałam niedużą, ale głęboką formę. Myślę, że keksówce lub płaskiej foremce wystarczy ok. 60 minut. Trzeba po prostu piec do suchego patyczka. Ciasto ładnie wyrasta i nie opadło po upieczeniu (ale stygło sobie w lekko uchylonym piekarniku).

Smacznego!

ciasto z dynią i kawą

ciasto z dynią i kawą

2 thoughts on “jesienne ciasto z konfiturą z dyni

  1. Zacne Ci ono było🙂 A w połączeniu z czekoladowymi kulkami dało fantastyczny humor🙂 Wreszcie udało mi się zawitać do Ciebie na dłużej i już jestem głodna, a obiecałam sobie dietę😦

Zapraszam do komentowania :)

