ekspresowy makaron w wersji wege

Były już świderki w wersji kiełbasianej, a dziś równie szybka, jeśli nie szybsza, opcja świderków wegetariańskich. Nie jestem specjalistką jeśli chodzi o wegetarian, wegan i jaroszy, więc jeśli coś pokręciłam, to mnie poprawcie. Dla mnie wegetariański posiłek, to taki bez udziału mięsa i jego pochodnych😉

Danie przygotowuje się ekspresowo, dodatkowo ajvar przygotowałam sama (przepis pojawi się niebawem) i zapakowałam do słoiczków, więc będzie na więcej takich szybkich obiadów. Polecam wszystkim zabieganym oraz tym, którzy nie jedzą mięsa (chociaż takie zestawienie pewnie dla wegetarian to nie nowość)🙂

makaron wegetariański

Składniki:

· ok. 2 szklanki nie ugotowanego makaronu typu świderki
· kilka pieczarek
· duży pęczek świeżego szpinaku
· 1 ząbek czosnku lub trochę granulowanego
· sól do smaku
· 3 łyżki ajvaru
· pomidorki koktajlowe
· plaster masła lub odrobina oleju

Pieczarki obieramy i kroimy w półplasterki, szpinak myjemy i obrwamy listki. Świderki gotujemy w osolonej wodzie do stanu al dente.

Na dużej patelni rozgrzewamy masło lub olej i wrzucamy pieczarki, smażymy aż lekko się zezłocą, a następnie dodajemy szpinak i czosnek. Solimy lekko do smaku i podsmażamy 2 minuty.

Wrzucamy na patelnię ugotowany makaron i ajvar i mieszamy wszystko, aby makaron pokrył się sosem, podsmażamy 3 minuty i wrzucamy pomidorki koktajlowe. Smażymy jeszcze chwilkę, aby pomidorki się zagrzały i gotowe. Smacznego!🙂

wegetariański makaron

wegetariański makaron

2 thoughts on “ekspresowy makaron w wersji wege

Zapraszam do komentowania :)

