kakaowa kawa (tudzież kawowe kakao) z solonymi pistacjami

Kolejna wariacja na temat kawowo-kakaowy, czyli połączenie jednego z drugim i na dokładkę ze słonymi pistacjami – brzmi co najmniej dziwnie prawda? Propozycja dla tych, którzy czasem lubią mniej oczywiste smaki. Mamy wyraźny słodki kawowo-kakaowy smak o aksamitnej konsystencji, do tego lekką mleczną i niesłodką piankę, która z każdym łykiem zaskakuje nas słonym smakiem pistacji. Sól z pistacji osiada na wierzchu pianki i nie miesza się z całością, więc podczas picia pozostawia na ustach słony posmak.  Całość tworzy całkiem oryginalny smak, więc jeśli macie ochotę wypróbujcie sami🙂

Acha, pamiętajcie, że jeśli chcecie przygotować napój warstwowo, to zgodnie z reklamą, wlewajcie zawsze kawę do mleka, a nie odwrotnie. Chociaż logika i odruch podpowiadają, aby zrobić odwrotnie, bo przecież pijemy kawę z mlekiem, a nie mleko z kawą😉

kawa z kakao i pistacjami

Składniki:

· kakao gorzkie
· kawa rozpuszczalna
· cukier do smaku (ja dałam 1 ½ łyżeczki)
· mleko skondensowane niesłodzone
· pistacje solone
· szczypta cynamonu

Napój przygotowałam w proporcji 1:1, czyli z mniej więcej tej samej ilości mleka i wody (po około 100 ml) oraz tych samych proporcji kawy i kakao. Oczywiście w zależności od smaku i upodobań można tymi ilościami dowolnie manipulować.

1 kopiastą łyżeczkę kakao i 1 kopiastą łyżeczkę kawy rozpuszczalnej zalałam gorącą wodą, osłodziłam cukrem, dodałam cynamon i dokładnie wymieszałam. Mleko podgrzałam i ubiłam spieniaczem. 2 pistacje obrałam i pokruszyłam na mniejsze kawałki. Do filiżanki wlałam kawę z kakao, zalałam spienionym mlekiem i posypałam pistacjami. Gotowe. Smacznego!

kawa z kakao i pistacjami

4 thoughts on “kakaowa kawa (tudzież kawowe kakao) z solonymi pistacjami

Zapraszam do komentowania :)

