sernik mi wyszedł! czekoladowy!

Tak, znowu ciasto🙂 Ale pomysł czekał ponad 2 tygodnie na zrealizowanie i wreszcie się udało. Byłam bardzo ciekawa, jak smakuje sernik z wkładką z kremu typu nutella. I smakuje bardzo dobrze, ale ja lubię wszystko czekoladowe, więc trudno było, żeby było inaczej.

Wzorowałam się w większości na tym przepisie, a we wszystkich pozostałych kwestiach molestowałam telefonicznie moją mamę, która pomogła mi sklecić ilości składników i rozwiewała moje sernikowe wątpliwości w trakcie i po upieczeniu.

Koniec końców udało się! Nie było zakalca, surowizny, nic się nie spaliło, ani nie wypłynęło z foremki. Smak i konsystencja zacna (jak na moje możliwości) – sernik miękki o średnio słodkim czekoladowym smaku, z wyczuwalnym maślanym spodem, na którym widać moje nieudolnie pokruszone herbatniki😛

sernik z nutellą

Składniki na dużą tortownicę:

· 800 g serka twarogowego naturalnego (użyłam serka Vitello naturalnego z Biedry)
· 4 jajka
· 1 łyżka cukru waniliowego
· ½ szklanki cukru (zwykłego kryształu)
· 1 budyń czekoladowy
· ok. 300 g kremu czekoladowego  a’la nutella
· 1 ½ łyżki mąki ziemniaczanej
· kilka herbatników pełnoziarnistych
· ok. 100 g masła

sernik z nutellą

Masło stopiłam w rondelku i do ciepłego wkruszyłam herbatniki (dość niedbale – mój leń wewnętrzny powiedział, że myć blendera nie będzie) i wymieszałam dokładnie. Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i na spodzie ułożyłam pokruszone herbatniki. Tortownicę włożyłam do lodówki.

W garnku zmiksowałam serki z cukrem i cukrem waniliowym, następnie miksując dodawałam, budyń, mąkę ziemniaczaną, krem czekoladowy, a na końcu jajka (po jednym). Wyszła bardzo rzadka masa.

Piekarnik nagrzałam do 180ºC, tortownicę jeszcze na wszelki wypadek owinęłam folią aluminiową, gdyby coś chciało wypłynąć i do środka wlałam masę serowo-czekoladową. Piekłam ok. 90 minut, po 60ciu sprawdzając co 10 minut patyczkiem, czy sernik już się upiekł. Wyrósł bardzo ładnie, ale pomimo studzenia w uchylonym piekarniku trochę opadł. Po wystudzeniu wylądował w lodówce do stężenia – u mnie na całą noc.

Smacznego!

sernik czekoladowy

sernik czekoladowy

4 thoughts on “sernik mi wyszedł! czekoladowy!

Zapraszam do komentowania :)

