rozpusta na piątek: kawa z koglem-moglem

Kiedy na dworze jesienna szaruga, a oczy same się zamykają, kawa to jeden z artykułów pierwszej potrzeby. Podawana w różnych kombinacjach i ilościach – u mnie obowiązkowo z rana kawa w wiadrze (czyli w kubku takim 500ml) niesłodzona i bez mleka. Ale po południu, kiedy można wychluptać coś bez pośpiechu i z należną atencją, można pozwolić sobie na coś specjalnego. Zwłaszcza w piątek😉

Dlatego dzisiejsza rozpustna propozycja to kawa z koglem-moglem, o jej istnieniu przypomniała mi koleżanka z pracy. A kogel-mogel kojarzy mi się z czasami dzieciństwa. Przygotowując tą kawę zdałam sobie sprawę ile lat już nie jadłam kogla-mogla i prawie pochłonęłam go samego, bez kawy🙂

kawa kogiel-mogiel

Składniki:

· porcja gorącej kawy z ekspresu lub kawiarki (u mnie z kawiarki)
· 2 ½ łyżeczki cukru
· 1 żółtko

Jajko sparzamy wrzątkiem, rozbijamy i oddzielamy żółtko od białka. Do żółtka dodajemy cukier i ucieramy energicznymi ruchami dobrych kilka minut. Praca to żmudna i ręka boli, ale musimy rozetrzeć wszystkie ziarenka cukru, a masa powinna nabrać puszystości, stać się kremowa i jasna. Ukręcenie jednego żółtka zajęło mi dobre 5 minut kręcenia non stop, ale wszystko też zależy od grubości cukru.

W ekspresie lub kawiarce przygotowujemy porcję mocnej kawy. Przelewamy ją do filiżanki lub kubeczka i zalewamy gęstym koglem-moglem. Żółtkowa pianka dłuuugo utrzymuje się na powierzchni kawy, nawet po wymieszaniu zawartości. Smacznego!🙂

kawa kogiel-mogiel

kawa kogiel-mogiel

9 thoughts on “rozpusta na piątek: kawa z koglem-moglem

  1. Heh – przypomniały mi się rodzinne imprezy z czasów mojego dzieciństwa. Właśnie taką kawę serwowała mama lub babcia …
    To teraz nie mam wyboru – muszę sobie odświeżyć te wspomnienia🙂

  2. Ja nie zostałam wielką fanką tego połączenia, choć jest, muszę przyznać, bardzo ciekawe.
    A z wielgachnych kubków pijam tylko herbatę, kawa za szybko stygnie😉

Zapraszam do komentowania :)

