lekka surówka z kalarepki

Bardzo lubię kalarepkę, bo jest chrupiąca, soczysta i ma delikatny rzodkiewkowy smak, bez żadnej ostrości. Zazwyczaj poprostu jem ją w całości, ale dziś postanowiłam zrobić z niej lekką, delikatna surówkę.

Kalarepka ma dla mnie taki smak,  któremu juz praktycznie nic nie trzeba, dlatego nie łączyłam jej z żdanym innym warzywem, a jedynie trochę doprawiłam. Nie ścierałam jej też na tarce, tylko pokroiłam w cienkie słupki – nie chciałam stracić tej chrupkości. Zamiast majonezu można dodać tylko jogurt, będzie bardziej light🙂

kalarepka

Składniki:

· 1 ½ kalarepki
· 2-3 łyżeczki majonezu
· 3-4 kopiaste łyżeczki jogurtu (u mnie typu greckiego)
· szczypta soli
· szczypta pieprzu cytrynowego
· 1 łyżeczka suszonego koperku
· odrobina soku z cytryny

Kalarepkę pokroiłam w plastry (do 0,5cm), a następnie w cienkie słupki. W kubeczku pomieszałam majonez, jogurt, sok z cytryny, pieprz, sól i koperek. Tak przygotowanym sosem polałam kalarepkę i wymieszałam dokładnie.  Gotowe.  Smacznego!

surówka z kalarepy

2 thoughts on “lekka surówka z kalarepki

Zapraszam do komentowania :)

