drugie śniadanie na ciepło, czyli kanapki ze smażoną cebulką

Dla wszystkich fanów smażonej cebulki w każdym daniu, albo sposób na wykorzystanie wędlinowych resztek w lodówce😉 Tak czy siak, to moja propozycja na porządne drugie śniadanie. Oczywiście niekoniecznie dietetyczne. Co poradzę😉

Kanapki przygotowałam z wykorzystaniem tostera do sandwich’y z blaszkami do grillowania.  Nie zamykałam tostera całkowicie (na zatrzask) tylko przymknęłam, bo inaczej cała zawartość kanapki wylazłaby na zewnątrz. Kanapkę możecie wzbogacić np. o kiszonego ogórka, czy Wasze ulubione zioła.

Wszystkich wygłodniałych zapraszam na:

tosty z cebulą

Składniki:

· 4 kromeczki chleba – u mnie żytni z kawałkiami czosnku (mniam)
· 2 plasterki wędliny (u mnie szynka)
· 1 cielęca parówka
· 2 małe cebule (albo 1 duża)
· 2 łyżki sosu chilli słodko-ostrego
· ½-1 łyżeczki sosu sojowego
· dosłownie szczypta soli
· kilka plasterków ulubionego żółtego sera
· odrobina masła do posmarowania chleba i podsmażenia cebuli
· ewentualnie ketchup do polania finalnie (albo słodki sos chilli)

Cebulkę kroimy w cienkie półplasterki i podsmażamy na złoto na maśle soląc lekko, aby puściła sok i zmiękła. Pod koniec smażenia dodajemy sos sojowy i sos chilli i mieszamy, a następnie gasimy gaz.

Kromki chleba smarujemy z jednaj strony cieniutko masłem i tą maślaną stroną kładziemy w tosterze. Na chlebie układamy: plaster sera, cebulkę, wędlinę/pokrojoną na 3 części parówkę i znów ser żółty. Na wierzchu układamy drugą kromkę chleba posmarowaną lekko masłem. Oczywiście masłem układamy na zewnątrz🙂

Zapiekamy w tosterze i gotowe. Smacznego!🙂

tosty z cebulą

tosty z cebulą

4 thoughts on “drugie śniadanie na ciepło, czyli kanapki ze smażoną cebulką

Zapraszam do komentowania :)

