rocky road – czyli sernik czekoladowy z orzechami i piankami marshmallows

Uwierzylibyście, że zrobię sobie ciastowy maraton i w jedno popołudnie upiekę 3 ciasta? Bo ja nie🙂 Ale udało się, choć myślałam, że dosłownie się zapalę od gorąca piekarnika i wielości czynności do wykonania. Byłam pod wrażeniem mojej ciastowej ewolucji😉

Sprawcą całego zamieszania był Luby, który w samym środku tygodnia obchodził urodziny i postawiłam sobie za punkt honoru upiec mu do pracy dwa ciasta. Trzecie ciasto, czyli sernik zostawiłam dla gości.

Ponieważ poprzedni mój czekoladowy sernik posmakował nam, postanowiłam wykorzystać inny znaleziony w sieci przepis na sernik zwany rocky road. Sernik wymaga nieco pracy i czasu, ale efekt wydaje mi się wyszedł ciekawy, a i smak zacny. Dużo dają nawet nie same panki, co chrupiące orzechy. Jeśli szukacie zatem jakiegoś przepisu na świąteczne ciasto – myślę że ten sernik jest dobrym pomysłem.

Przepis dodaję do akcji „Wigilia 2013”

sernik czekoladowy z piankami jojo

Sernik piekłam w dużej tortownicy (ok. 26 cm).

Składniki na spód:

· ok. 200 g czekoladowych herbatników
· ok. 100 g masła

Składniki na masę serową:

· 800 g miałkiego serka twarogowego (ja użyłam 1 opakowanie vitello z biedronki naturalnego i 1 opakowanie waniliowego)
· 3 łyżki cukru
· 1 łyżka mąki pszennej
· 1 łyżka mąki ziemniaczanej
· 3 duże jaja
· ok. 100 ml śmietanki kremówki (30%)
· 1 tabliczka mlecznej czekolady
· 1 tabliczka gorzkiej czekolady

Składniki na polewę:

· ok. 50 ml śmietanki kremówki (30%)
· 1 tabliczka gorzkiej czekolady

Do dekoracji:

· mieszanka studencka (orzechy laskowe, fistaszki, rodzynki, nerkowce)
· pianki marshmallows zwane również piankami jo-jo

Ciasteczka zmiksowałam w pojemniku blendera na proszek. W garnuszku rozpuściłam masło i do ciepłego wrzuciłam zmielone ciastka. Wymieszałam dokładnie. Formę tortową wyłożyłam papierem do pieczenia i na wszelki wypadek (gdyby sernik miał w zamiarze gdzieś wypłynąć) foremkę od zewnątrz owinęłam folią aluminiową. Na dnie foremki rozłożyłam ciasteczkową masę i ubiłam dokładnie.

Piekarnik nagrzałam do 180ºC i do gorącego na 10 minut włożyłam tortownicę z ciasteczkowym spodem. Po tym czasie wyjęłam z pieca i odstawiłam do przestygnięcia.

W tym czasie zajęłam się masą serową. W garnku zagotowałam trochę wody, postawiłam na nim metalową miseczkę i do niej wkruszyłam obie czekolady – gotująca się woda, parując rozpuściła czekoladę na płynną masę.

Oba serki ubiłam mikserem z cukrem i jajami. Następnie dodałam obie mąki i miksując na niskich obrotach dolałam stopioną czekoladę. Na koniec miksując nadal dodałam śmietankę. Gotową masę wylałam na podpieczony ciasteczkowy spód i wstawiłam do gorącego piekarnika.

Piekłam 80 minut w temperaturze ok. 175ºC, najlepiej sprawdzać patyczkiem – jeśli będzie suchy to znaczy, że sernik jest upieczony. Pianki marshmallows pocięłam na mniejsze kawałki i już po wyłączeniu grzałek rozłożyłam je na wierzchu ciasta. Sernik zostawiłam w lekko uchylonym piekarniku, aż zupełnie wystygł. Po całkowitym ostygnięciu wylądował na kilka godzin w lodówce. (Ponieważ sernik piekłam bardzo późnym popołudniem, to stygł cała noc, a rano dopiero wstawiłam go do lodówki).

Na koniec dekoracja, którą wykonałam już następnego dnia. W małym garnuszku podgrzałam śmietankę i wkruszyłam czekoladę. Często mieszając odczekałam, aż cała czekolada się roztopi (uwaga, łatwo się przypala), po czym odstawiłam z ognia, żeby lekko przestygło. Sernik posypałam garścią orzechowej mieszanki, polałam czekoladą, a na wierzchu poukładałam jeszcze kilka kawałków pianek i kilka orzechów laskowych. Znów odstawiłam do lodówki do stężenia polewy.

Sernik jest trochę czaso- i pracochłonny, ale wart zachodu🙂 Smacznego!

sernik rocky road

8 thoughts on “rocky road – czyli sernik czekoladowy z orzechami i piankami marshmallows

      1. www. fotoamatorsko.wordpress.com/2014/05/31/czekoladowy-sernik-z-piankami
        Zrobiłam, udało się, od dziś moje ulubione ciasto! Zapraszam🙂

Zapraszam do komentowania :)

