sałatka na ciepło – pieczarki i fasolka

Dla odmiany po recenzji „Obiady za 9,99zł”, przepis, który pochodzi z innej książeczki wydanej przez Fakt pt. „Śniadania i kolacje”. Znajdziemy tutaj dużo ciekawych pomysłów na kanapki, sałatki, pasty kanapkowe i ciepłe kolacje. Zdjęcia przedstawiają faktyczne potrawy, a to wszystko na ładnym kredowym papierze – aż chce się oglądać🙂 Żeby nie było, że wszystko co z Faktu to be!🙂

Do przygotowania tej sałatki zachęciło mnie proste, ale nietypowe jak dla mnie połączenie smaków. Luby określił smak tej sałatki jednym słowem: „dziwna”. Mnie również wydała się dziwna, ale z każdym kolejnym kęsem miałam ochotę na więcej. Natomiast smak ma na tyle specyficzny, że faktycznie nie da sie jej pochłaniać talerzami. Na pewno przepis jest wart choć jednorazowego przetestowania, choćby dla poznania smaku takiego połączenia.

Ze swojej strony polecam Wam tylko nie kupować najtańszej fasolki – ja tak właśnie uczyniłam i okazało się, że jest bardzo miękka i podczas mieszania trochę się rozciapała. Lepiej dołożyć parę groszy i kupić taka bardziej „elegancką”😉

sałatka na ciepło

Składniki:

· puszka białej fasoli
· 250 g pieczarek
· 2 małe cebule
· 2 ząbki czosnku
· 1 łyżeczka majeranku
· 1 łyżeczka koperku (najlepiej świeżego, u mnie suszony)
· sól i pieprz czarny
· 1 łyżka białego octu winnego
· 2-3 łyżki oliwy (u mnie z pestek winogron)

Cebulę obieramy i kroimy w piórka, wrzucamy na patelnię z odrobiną oliwy. Pieczarki obieramy i kroimy w grubsze plastry. Dodajemy do podsmażonej cebuli i dusimy, aż odparuje cała woda, a pieczarki się lekko zrumienią. Pod koniec dodajemy łyżeczkę majeranku.

W kubeczku mieszamy przeciśnięty przez praskę lub drobno pokrojony czosnek, ocet winny, sól, pieprz oraz oliwę. Dodajemy też koperek i wszystko dokładnie mieszamy, próbujemy i ewentualnie dosalamy jeśli trzeba.

Na patelnię ze smażącymi się pieczarkami i cebulą dodajemy odsączoną z zalewy fasolkę i podgrzewamy całość. Przekładamy do miseczki polewamy sosem, mieszamy. Podajemy na ciepło. Smacznego!

sałatka na ciepło

sałatka z pieczarek i fasolki

One thought on “sałatka na ciepło – pieczarki i fasolka

Zapraszam do komentowania :)

