krem z kury

Do przygotowania tej zupy zainspirował mnie przepis z „Kuchni Polskiej” (1997 r.) Przyznam się, że lubię knorowskie gorące kubki, a krem z kury jest jednym z tych, które lubię najbardziej, dlatego byłam ciekawa, czy uda mi się uzyskać podobny smak. Jednak domowy krem z kury zasadniczo różni się od tego z proszku, bo zawiera kurę😉 Dużo kury, która stanowi o gęstości zupy. Jak zaleca „Kuchnia Polska” krem z kury najlepiej zrobić z piersi, więc zastosowałam się do tego zalecenia, natomiast myślę, że ugotowane i obrane z mięsa dwa udka z kurczaka sprawdziły by się równie dobrze jeśli nie lepiej. Przepis w książce zalecał również wyjęcie warzyw z wywaru przed zmiksowaniem, ja je zostawiłam, co też pewnie miało wpływ na gęstość.

Wykorzystałam jedną , niezbyt dużą pierś na trochę ponad litr zupy. Zupa wyszła gęsta, nawet może trochę zbyt gęsta, a wiadomo mięso składa się z włókien, które niekoniecznie chcą się zblenderować na aksamitną masę, dlatego krem skojarzył mi się trochę z taką zupką dla małych dzieci. Natomiast w smaku wyszedł bardzo fajny, sycący. Następnym razem wypróbuję jednak na mięsie z udek.

krem drobiowy

Składniki:

· 1 niezbyt duża pierś z kurczaka
· 1 mały seler lub ½ dużego
· 1 korzeń pietruszki
· 1 mała marchewka
· 2 żółtka
· 1 łyżeczka masła
· 1 łyżeczka kurkumy
· sól i pieprz cytrynowy
· kilka łyżek śmietany kremówki
· natka pietruszki

Z piersi i warzyw oraz soli i pieprzu gotujemy wywar. Kiedy warzywa i mięso jest już miękkie (u mnie gotowało się ok. 1 godziny) całość miksujemy przy pomocy blendera do możliwie najgładszej postaci. Można również wyjąc warzywa i zmiksować samo mięso w wywarze, ale myślę, że tak zupa jest bardziej treściwa.

Zupę zagotowujemy. Żółtka mieszamy ze śmietanką i wlewamy do zupy, której już nie zagotowujemy, bo żółtka się zetną. Na koniec dodajemy łyżeczkę masła i posypujemy natką pietruszki. Smacznego!🙂

krem drobiowy

krem drobiowy

3 thoughts on “krem z kury

Zapraszam do komentowania :)

