przepis inspirowany – orientalna fasolka po bretońsku

Kiedy zobaczyłam fasolowy kociołek u Sylwii, koniecznie musiałam wypróbować ten pomysł – fasolka wygląda tak smakowicie i rozgrzewająco, że aż pociekła mi ślinka, a poza tym byłam bardzo ciekawa jak smakuje – taka trochę fasolka po bretońsku w wersji orientalnej. Pomysł Sylwii potraktowałam jako inspirację, w trakcie gotowania co rusz moja głowa lądowała w lodówce z myślą – co by tu jeszcze? Jeszcze wylądowały w fasolce cieniutkie kabanoski i trochę kokosowego mleka. Zmieniłam też nieco resztę składu.

Luby był sceptyczny – brakowało mu mięsa🙂 albo klusek🙂 Mnie smakowało – pochłonęłam cały talerz – jeśli lubicie eksperymenty w kuchni – spróbujcie koniecznie takiej wersji fasolki.

orientalny kociołek

Składniki (wystarczy na 4 osoby):
· 2 puszki białej fasoli
· 2 pomarańczowe papryki
· 1 czerwona papryka
· 1 cebula
· kilka cieniutkich kabanosów
· 4-5 łyżek koncentratu pomidorowego
· 1 mała papryczka chilli
· sól
· 1 łyżeczka mielonej kolendry
· 1 łyżeczka granulowanego czosnku
· 1 łyżeczka kurkumy
· 3-4 łyżki mleka kokosowego
· 2 łyżki oleju

Cebulę i papryki pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na rozgrzany olej i smażyłam kilka minut na dość sporym ogniu. Następnie dodałam przyprawy: sól, kurkumę, kolendrę, czosnek, posiekaną drobno papryczkę chilli (bez pestek) oraz fasolkę odsączoną z zalewy. Koncentrat pomidorowy rozbełtałam w połowie szklanki wody i zalałam tym warzywa. Zmniejszyłam ogień i dusiłam do miękkości papryki. Pod koniec dodałam pokrojone w 2 cm kawałki kabanoski oraz trochę mleka kokosowego. Dusiłam jeszcze kilka minut. Orientalna fasolka gotowa. Smacznego!

orientalna fasolk apo bretońsku

One thought on “przepis inspirowany – orientalna fasolka po bretońsku

Zapraszam do komentowania :)

