placuszki ryżowe z kiwi

Pomysł na te placki powstał na totalnym spontanie, trzeba było wykorzystać trochę resztek z lodówki, zmieszałam więc te składniki, które wpadły mi do głowy i muszę powiedzieć, że wyszły bardzo smaczne placuszki. Proporcji nie podam dokładnie, bo po prostu zmieszałam resztki tego co miałam w lodówce: trochę kefiru, mleka i ryżu, który został z obiadu. Taki kształt placuszków osiągnęłam przy pomocy foremki w kształcie koniczyny, którą dostałam od mamy.

rice pancakes

Składniki:

· mąka pszenna
· kefir
· mleko
· 1 jajko
· szczypta soli
· 2 łyżeczki cukru
· ugotowany ryż
· ½ łyżeczki proszku do pieczenia
· kilka plasterków kiwi
· olej do smażenia

Kefir rozbełtałam jajkiem, ponieważ miałam kefiru trochę mało, bo tylko ok. ½ szklanki, to resztę uzupełniłam mlekiem, ale myślę, że jeśli macie więcej kefiru, to całą płynną część ciasta możecie zrobić z kefiru. Dodałam soli i proszku do pieczenia i wszystko wymieszałam, a następnie wsypywałam mąkę. Dodałam tyle mąki, aby powstało ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Do ciasta dodałam następnie ugotowany ryż. Odstawiłam na kilka minut, aby popracowało i urosło.

Na patelni rozgrzałam  trochę oleju, wylewałam porcję ciasta i na wierzchu układałam plasterek kiwi. Smażyłam na złoto z obu stron. Przed podaniem polałam trochę miodem. Pycha!🙂

rice pancakes

One thought on “placuszki ryżowe z kiwi

Zapraszam do komentowania :)

