pomysł na panierkę: siemię lniane i zarodki pszenne

Dziś prosty pomysł, ale wprowadzający nieco odmiany do tradycyjnej panierki: mąka, jajko, bułka tarta. Filety z kurczaka opanierowałam w mieszance zmielonego siemienia lnianego i zarodków pszennych. Powstała delikatna, cieniutka, chrupka panierka, która dobrze trzymała się kotletów. Myślę, że super pasowała by też do ryby, czego na pewnio nie omieszkam spróbować. Zachęcam i Was do panierkowych eksperymentów🙂

panierka do kotletów

Składniki:

· filety z piersi kurczaka
· 1 jajko
· mąka pszenna
· siemię lniane (zmielone)
· zarodki pszenne
· bułka tarta
· sól

Filety z kurczaka podzieliłam na kotlety, oddzielając małe fileciki, a duże krojąc w poprzek i na mniejsze kawałki. Każdy filet delikatnie posoliłam i oprószyłam mąką.

W jednym talerzu robełtałam jajko i posoliłam je troszkę, a w drugim wymieszałam panierkę w stosunku 1:1:½, czyli na dwie takie same ilości zarodków i siemienia przypadło połowa ilości bułki tartej (oczywiście na oko, nie odmierzałam tego aż tak bardzo dokładnie). Panierkę również odrobinę posoliłam.

Kotlety maczałam w jajku, obtaczałam w panierce i smażyłam na oleju. Podałam z ziemniakami tłuczonymi z masłem i mizerią. Smacznego!🙂

kotlety z piersi

panierka z siemienia lnianego i zarodków

2 thoughts on “pomysł na panierkę: siemię lniane i zarodki pszenne

  1. Panierki to coś co lubię🙂 Bułka tarta – nie pamiętam już nawet kiedy ostatni raz🙂 Aktualnie testuje otręby, mój 17msc syn wręcz pokochał panierkę z pszennych🙂

Zapraszam do komentowania :)

