prosto, szybko, jednogarnkowo

To danie powstało z potrzeby chwili – spacerując między półkami w sklepie, bez większego pomysłu na obiad, zatrzymałam się przed z różnymi fiksami i innymi pomysłami na dania z proszku – zdarza mi się tutaj znajdować jakieś inspiracje, w sytuacjach kiedy zupełnie nie mam pomysłu co ugotować, a mam ochotę na coś, czego jeszcze nie robiłam. Tym sposobem powstało to danie. Wszystko bez większych zabiegów, w jednym garnku (a w zasadzie w woku), z mięsnym akcentem dla Lubego. Powstało danie o delikatnym smaku, ale bardzo sycące. Polecam pochłonąć od razu po przygotowaniu, bo potem makaron wciąga cały sos i tym samym traci na kształcie i jędrności i odgrzewany po czasie nie jest już tak smaczny.

danie jednogarnkowe

Składniki:

· 400 g mięsa mielonego
· sól i pieprz do smaku
· 2 łyżeczki cząbru
· szczypta słodkiej papryki
· szczypta czosnku
· 200-300 g makaronu rurki
· 400 ml śmietanki 18%
· kostka warzywna (opcjonalnie)
· szczypta kurkumy
· 250 g pieczarek
· odrobina mąki pszennej do oprószenia pulpecików
· 2 łyżki oleju do smażenia

Mięso mielone zagniotłam z solą, pieprzem, odrobiną słodkiej papryki i czosnku oraz 1 łyżeczką cząbru (drugą łyżeczkę dodałam do sosu). Formowałam kuleczki wielkości orzechów włoskich i obtaczałam w mące. Smażyłam ze wszystkich stron w woku na oleju. Do podsmażonych pulpecików wrzuciłam obrane i pokrojone w ćwiartki pieczarki i smażyłam jeszcze chwilę.

W kubku gorącej wody rozpuściłam kostkę warzywną i kurkumę. Do woka wrzuciłam makaron i całość zalałam śmietaną, a następnie uzupełniłam rosołkiem i 1 łyżeczką cząbru. Do woka dolałam jeszcze tyle wody, aby płyn prawie zupełnie przykrywał makaron. Dusiłam na niedużym ogniu, pod przykryciem, do miękkości. Na koniec dosoliłam do smaku i od razu podałam. Smacznego!

jednogar

6 thoughts on “prosto, szybko, jednogarnkowo

  1. Wypróbowałam i muszę przyznać że wyszło wyśmienite… szczególnie na studenckie warunki. Od siebie dodałam jeszcze odrobinę serka topionego, przez co sos wyszedł bardziej serowy🙂

    Pozdrawiam

Zapraszam do komentowania :)

