frytki z pasternaku

Wczoraj przedstawiłam Wam pasternak, dziś pora pokazać to, co z niego zrobiłam. Jeśli nastawiliście się na jakieś wykwintne danie godne występu w Master Chefie, to trochę się zdziwiliście pewnie czytając tytuł tego wpisu😉

Nie wiem dlaczego, ale pierwszą myślą na temat tego co z nim zrobić były frytki. Nigdy nie robiłam frytek, które swoją drogą uwielbiam, z niczego innego niż ziemniaki, więc pomysł był nieco nowatorski jak na moją kuchnię. Choć zdażyłam się już zorientować, że nie jest to odkrycie na miarę Ameryki😉 Na dodatek niczym ich nie przyprawiłam, bo moja chęć poznania smaku frytki z pasternaku była silniejsza, niż stworzenie z niej jakiegoś dania z prawdziwego zdarzenia.

frytki z pasternaku

Moja ekscytacja pasternakowymi frytkami była na tyle duża, że pierwszą porcję prawie sobie spaliłam, fikając z aparatem wokół czekających na usmażenie korzonków. Miałam do dyspozycji tylko 4 korzenie pasternaku, więc niewiele materiału do pracy. Tak to jest jak się robi zdjęcia zamiast pilnować garnka. Drugiej porcji już strzegłam, żeby zbytnio się nie spiekła.

pasternakowe frytki

Smak frytek z pasternaku był bardzo ciekawym kulinarnym doświadczeniem – usmażony na oleju kawałek warzywa, już chyba nic prostszego nie można wymyślić – a tyle doznań smakowych😉 Przewodnim smakiem jest słodki, trochę orzechowy? Delikatny i nawet momentami lekko mdlący, ale bardzo smaczny. Myślę, że frytki z pasternaku będą się świetnie komponować z rybą. Dużo ich nie było, ale ze smakiem pożarłam wszystkie i myślę, że spróbuję usmażyć jak frytki jeszcze inne warzywa. Może seler, albo pietruszkę dla porównania.

Jeśli zdecydujesie się zrobić frytki z pasternaku to:

∗ Smażą się zdecydowanie szybciej niż frytki z ziemniaków.

∗ Nie pozostawiają po sobie niemiłego zapachu smażeniny, jak frytki ziemniaczane. Dlatego właśnie niezbyt często smażę frytki, bo zawsze zostaje po nich średnio miły dla mojego nosa zapach, którego ciężko się pozbyć. Smażony pasternak pozostawia po sobie słodki i powiedziałabym, że nawet całkiem przyjemny zapach.

pasternak

pasternak frytki

2 thoughts on “frytki z pasternaku

    1. No na pewno dla wielu nieco durnie mogłam wyglądać wyginając się z aparatem nad deską z kawałkami pasternaku położoną na kanapie ;P Cieszę się, że nie zawiodłam🙂

Zapraszam do komentowania :)

